کد خبر: 163686 - تاریخ: یکشنبه، 18 مارس 2018 - 16:12

ایجاد پتروشیمی در اشتغالزایی استان گیلان معجزه نمی‌کند

استاندار گیلان گفت: من با ایجاد پتروشیمی در استان گیلان مخالف نیستم اما معتقد هم نیستم که ایجاد آن در حوزه اشتغالزایی استان گیلان معجزه می‌کند.

به گزارش خوبان ، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته صنعت استان گیلان در رشت با تاکید بر لزوم تدوین برنامه “آمایش صنعتی” گیلان اظهار داشت: عدم وجود چنین برنامه‌ای سبب شده است تا یک فضای چانه‌زنی و مبتنی بر سلایق شخصی در حوزه صنعت گیلان حاکم شود.

استاندار گیلان با اعلام اینکه عدم وجود برنامه راهبری “آمایش صنعتی” به‌دلیل حساسیت‌های زیست‌محیطی استان گیلان سبب به بار آمدن بدبختی می‌شود عنوان داشت: باید توان اکولوژیک مناطق مختلف گیلان برای ایجاد پروژه‌های صنعتی را شناسایی کنیم.

سالاری با اعلام اینکه در استان گیلان نمی‌توانیم در تمام حوزه‌های صنعت موفق باشیم خاطرنشان کرد: باید نقاط قوت استان گیلان در حوزه صنعت را شناسایی کرده و مکان‌های مستعد برای راه‌اندازی پروژه‌های صنعتی در سطح استان را مشخص کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه نباید مردم را فریب داد تصریح کرد: برخی افراد می‌گویند که ایجاد پتروشیمی در گیلان 30 هزار شغل ایجاد می‌کند اما این آمار کاملا غلط است و تعداد شغلی که پتروشیمی در گیلان ایجاد می‌کند حتی به این عدد نزدیک هم نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ماهشهر و عسلویه نیز 30 هزار شغل برای مردم ایجاد نکرده است ابراز داشت: برخی نقاط استان گیلان به شرط رعایت برخی نکات امکان راه‌اندازی پتروشیمی را دارد اما ما نباید برای اجرای این طرح به مردم دروغ بگوییم.

وی اظهار داشت: من با ایجاد پتروشیمی در استان گیلان مخالف نیستم اما معتقد هم نیستم که ایجاد آن در حوزه اشتغالزایی استان گیلان معجزه می‌کند و این درست نیست که ما بیش از اندازه به‌دنبال ایجاد آن باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در این استان اقدامات موثرتری نسبت به ایجاد پتروشیمی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی می‌توان انجام داد تصریح کرد: باید برای آماری که به مردم ارائه می‌کنیم دفاعیه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه بسیاری از نقاط دنیا مانند گیلان دارای محیط‌زیست حساسی هستند اما از صنعتی شدن غافل نشده‌اند گفت: باید برای تدوین برنامه راهبری “آمایش صنعتی” مشاورانی انتخاب شوند تا در فرصت کامل و بدون دغدغه بتوانند راهبردهای حوزه تجارت، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های صنعت در گیلان را ترسیم کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط خوبی میان استان گیلان و کشورهای حوزه CIS برقرار شده است خاطرنشان کرد: رایزن‌های اقتصادی و کمیته‌های بازرگانی باید ارتباطشان را با این کشورها تقویت کنند.

انتهای پیام/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads