کد خبر: 16359 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 ژانویه 2013 - 20:47

به سپاه پاسداران حمله و با دولت گفتگو کنید!

خوبان خبر: یک اسلام‌ستیز معروف آمریکایی در مقاله‌ای با رویکردی خصمانه به ارائه راهکار جهت مقابله با ایران پرداخته است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، پایپس در مقاله خود که در روزنامه واشنگتن تایمز منتشر شده است، با مقایسه ایران با اتحاد جماهیر شوری سابق، به عنوان بزرگ­ترین دشمن آمریکا مینویسد آمریکا به راهی جایگزین برای گزینههای مطرح یعنی  پذیرش ایران هستهای و حمله نظامی به ایران، نیازمند است.

پایپس به نقل از دیوید سوفر، کارشناس ارشد کنونی اندیشکده هوور، می نویسد از زمان سقوط شاه ایران در زمان دولت کارتر پاسخ واشنگتن “به خشونتِ ایران تحریم‌های ناکارآمد و محکومیت و هشدارهای توخالی بوده است.”

پایپس با معرفی مختصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مینویسد این سازمان از زمان تاسیس نقش پررنگی در عرصه سیاسی و اقتصادی ایران داشته است.

اسلام ستیز آمریکایی ادعا میکند سپاه پاسداران گروه‏هایی را در حمله به مواضع آمریکا و متحدانش در سراسر دنیا راهنمایی کرده است. پایپس اتهامات بی اساس چند دهه اخیر را درباره نقش سپاه پاسداران در بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و بمبگذاری در سفارت آمریکا در لبنان در سال 1983، بمبگذاری­های سال 1992 و 1994 در مرکز یهودیان آرژانتین، بمبگذاری پایگاه نظامی آمریکا در عربستان صعودی در سال 1996، و تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا در سال 2011، تکرار کرده است. پایپس مدعی میشود سپاه در این حملات باعث مرگ بیش از 1000 آمریکایی شده است.

پایپس با مطرح کردن طرح سوفر جهت برخورد با ایران مینویسد آمریکا باید با یک رویکرد دووجهی، از یک سو به سپاه پاسداران حمله کند و از سوی دیگر با ایران وارد گفتگوی مستقیم شود. به عقیده پایپس و بر اساس طرح سوفر برخورد آمریکا با سپاه شامل یک طرح تمام عیار برای حمله به سپاه پاسداران است.

بر اساس طرح فوق، نیروهای آمریکایی “حق دارند” و “باید” کارخانه ها، انبارهای تجهیزات نظامی، تاسیسات مرتبط (پایگاهها، بنادر، باربرها، هواپیماها و کشتی ها)، محموله های تجاری، و واحدهای نظامی سپاه را مورد هدف قرار دهد.

به نوشته پایپس طرح سوفر نه تنها به دنبال متوقف کردن خشونتهای سپاه است بلکه اعتبار و تاثیر سپاه را نیز هدف قرار داده است و کم کردن تاثیر سپاه به بازگرداندن ایران بر سر میز گفتگو بر سر مسئله هسته ای ایران خواهد کرد.

پایپس به نقل از جیمز دابینز، کارشناس ارشد اندیشکده دست راستی رند می­نویسد زمان آن رسیده است که آمریکا سیاستی را که برای فروپاشی شوروی سابق به کار برد را در مورد ایران عملی کند. به عقیده دابینز آمریکا در مواجه با ایران از یک سو به سیاست تنشزدایی را دنبال کند و از سویی دیگر سیاست سدنفوذ را در قبال ایران عملی کند، این به این معنی است که گفتگو هرگاه که فرصتی دست داد، مواجهه هرگاه که نیاز بود.

پایپس مینویسد آمریکا توانست با همین روش از سد استالین و مائو بگذرد و اکنون نوبت به مواجه با ایران است.

پایپس مینویسد مواجهه و گفتگو با تهران، فشار فزایندهای بر ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته اش خواهد داشت و از سوی دیگر گزینه نظامی را نیز بر روی میز نگه خواهد داشت.

پایپس در پایان به نقل از جرج شولتز، وزیر امور خارجه دولت ریگان، مینویسد طرح سوفر طرح جایگزینی است که سالها پیش باید در مورد مسئله ایران به کار بسته میشد.

 

انتهای پیام/43


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads