کد خبر: 163581 - تاریخ: شنبه، 17 مارس 2018 - 07:27

حل مشکل چای نیازمند نگاه ملی است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل چای باید ریشه‌ای و ‌اساسی حل شود گفت: نگاه به سازمان چای یک نگاه استانی بوده درحالی‌که باید به سازمان به‌عنوان یک پروژه و سازمان ملی نگاه کرد و راه‌ برون‌رفت از این مشکل و معضل نگاه ملی به چای است.

به گزارش خوبان  ، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در نشست خبری با بیان اینکه مشکل بخش چای مربوط به قرارداد بین کارخانه‌ها و سازمان چای است اظهار کرد: در سال گذشته کارخانه‌ها مقصر نبودند زیرا درفروش چای خشک مشکل پیدا کردند که این مشکل در حال حل شدن است.

وی با تأکید بر اینکه مشکل چای باید ریشه‌ای و ‌اساسی حل شود تصریح کرد: صندوق چای برای هر هکتار دو میلیون تومان اعتبار با بهره چهار درصد به کشاورزان می‌دهد و برای نوسازی و بازسازی کارخانه‌ها نیز اعتبار پرداخت می‌کند که این می‌تواند حلقه‌های متصلی باشد تا مشکلات چای برای همیشه برطرف شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه اخیراً مشکلی در بحث‌ معافیت تعرفه‌های گمرکی چای وجود داشت گفت: باید به چای داخلی بیشتر اهمیت داده‌شده و در مجلس شورای اسلامی همه سازمان‌ها باید از چای ایرانی استفاده شود و اهمیت به تولید داخلی عملی باشد.

عباسی با اشاره به اینکه درگذشته حدود 60 هزار تن چای خشک تولید می‌شد بیان کرد: امسال تولید چای خشک به حدود 22 هزار تن رسیده و همین را نیز نتوانستیم عرضه کنیم که این مشکل باید ‌با تلاش مسئولان برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید تدبیری اندیشیده شود تا سهم کارخانه‌ها را نیز دولت بپردازد گفت: باید مراودات بین کارخانه‌ها و دولت برقرارشده تا کشاورز نباید تاوان ارتباط اداری و بازرگانی را بدهد.

 نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشاورز بعد از تحویل چای باید به‌موقع پولش را تحویل بگیرد بیان کرد: دولت باید تعهدات خود را در پرداخت‌ها به‌موقع انجام دهد.

عباسی با اشاره به اینکه نمایندگان باید در مجلس برای چای اعتباری تخصیص دهند افزود: نگاه به سازمان چای یک نگاه استانی بوده درحالی‌که باید به سازمان به‌عنوان یک پروژه و سازمان ملی نگاه کرد و راه‌ برون‌رفت از این مشکل و معضل نگاه ملی به چای است.

انتهای پیام/3389


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads