کد خبر: 163538 - تاریخ: جمعه، 16 مارس 2018 - 13:22

امام جمعه موقت رشت:

مؤمنان به حسابرسی امور معنوی خود در آستانه سال نو بپردازند

امام جمعه موقت رشت با اشاره به عدم نتایج برجام در زندگی مردم، گفت: قرار بود برجام چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد مملکت را بچرخاند اما چرخ سانتریفیوژها تعطیل شد و اقتصاد و معیشت مردم با گرانی و رکود فلج شده است.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیع‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره فرارسیدن به آخرین جمعه سال اظهار کرد: در آستانه سال نو هرکس به‌نوعی خود را آماده ورود به سال جدید می‌کنند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به‌صورت روزانه به حسابرسی معنوی خود می‌پردازند و امروز در آستانه سال نو همه ما باید در کنار کارهای شخصی و خانه‌تکانی به حسابرسی امور معنوی خود بپردازیم.

امام‌جمعه موقت رشت افزود: اگر کسی توفیق اعمال معنوی نداشت می‌بایست علت را در خود بررسی کند و مؤمنان در پایان سال در کنار محاسبه مادی به حسابرسی معنوی خود بپردازد.

شفیع‌زاده در ادامه با اشاره به آغاز ماه رجب و تأکید بر اعمال این ماه اظهار کرد: در روزه‌های ماه رجب هرکس به‌اندازه توانایی خود جهت آمادگی برای ورود به ماه شعبان و رمضان روزه بگیرد.

وی با اشاره به میلاد امام باقر(ع) در این ماه تصریح کرد: این امام معصوم در زمان واقعه کربلا ۳سال و ۶ماه بوده است و تنها امامی است که از هر دو جد پدری و مادری منتصب به معصومین است و نیز پایه‌گذار مکتب شیعه است.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری بیان کرد: مسئولین می‌بایست فرمایش مقام معظم رهبری دراین‌باره که ـ هیچ کاری نشدنی نیست ـ را مدنظر کارهای خود قرار دهند.

شفیع‌زاده با اشاره به آغاز روز اول عید نوروز مصادف با شهادت امام هادی(ع) گفت: مردم و مسئولین ما مسلمان و با درک هستند و مسلماً رعایت حریم اهل‌بیت(ع) را می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان همواره میزبان مسافران نوروزی است، افزود: مردم گیلان مردمی مؤمن و وظیفه‌شناس هستند و برحسب وظیفه شرعی و دینی و با حفظ اصول اخلاقی روزهای عید را در پیش می گیرند و امیدواریم مسافران هم حریم اهل‌بیت(ع) و موازین شرعی را نادیده حفظ کنند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به نوسانات سال ۹۶ برای کشور، بیان کرد: سال ۹۶ برای مملکت ما پر از نوسانات و حوادث شیرین و تلخ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: از بین رفتن حکومت داعش در منطقه با محوریت ایران و حمله موشکی سپاه به مقر داعش ازجمله حوادث افتخارآمیز و شیرین ایران محسوب می‌شود و حمله داعش به مجلس شورای اسلامی، اغتشاشات اخیر، عدم حل شدن مسائل و مشکلات معیشتی مردم نظیر اشتغال و بیکاری ازجمله حوادث تلخ سال ۹۶است.

شفیع‌زاده با اشاره به عدم نتایج برجام در زندگی مردم، بیان کرد: قرار بود برجام چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد مملکت را بچرخاند اما چرخ سانتریفیوژها تعطیل شد و اقتصاد و معیشت مردم با گرانی و رکود فلج شد و برجام حتی نتوانست چرخ هواپیمای ظریف را بچرخاند.

انتهای پیام/7


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads