کد خبر: 163406 - تاریخ: چهارشنبه، 14 مارس 2018 - 13:24

استاندار گیلان:

ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافت

استاندار در جلسه مشترک کارگروه حفاظت از منابع آب و کمیته‌های تخصصی کشاورزی و آب استان به کاهش 30 درصدی ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم در مدت یک ماه آینده تفاوت ذخائر کاهش پیدا کنند اما با این وجود به میزان ذخائر سال گذشته نخواهیم رسید.

به گزارش خوبان؛ مصطفی سالاری در این جلسه برضرورت استفاده از ظرفیت دهیاریها در بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود: آن دسته از کشاورزانی که از سهمیه‌ی یارانه ای سوخت استفاده می‌کنند با مراجعه به دهیاریها اقدام به ثبت نام در سامانه‌ی تجارت آسان نمایند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه‌ی تجارت آسان علاوه بر دستیابی به آمار دقیق کشاورزان بهره‌مند از سوخت یارانه‌ای موجب شفافیت می‌شود گفت: صدا و سیما در این خصوص به کشاورزان اطلاع‌رسانی کند.

نماینده عالی دولت در گیلان کنترل سردهنه‌ها و لایروبی انهار را از مصوبات جلسه‌ی گذشته‌ی شورای حفاظت از منابع آب عنوان و خاطر نشان کرد: تاکنون از میزان هزار کیلومتر انهار استان 400 کیلومتر لایروبی شده و برای باقیمانده‌ی آن انتظار است که آب منطقه ای با تقویت تجهیزات حداکثر تا 20 فروردین این اقدام را به پایان برساند.

وی تمام تلاش‌ها را برای نبود دغدغه در میان کشاورزان دانست و اظهار داشت: شخم زمستانه نسبت به سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم جهاد کشاورزی با استفاده از حضور دهیاران در روستاها کشاورزان را به این مسیر ترغیب کنند تا در ذخایر آب موجود صرفه‌جویی شود.

استاندار گیلان به تخصیص اعتبار از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه  و بودجه به ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: با تأمین اعتبار مذکور  مشکل اعتباری در این بخش وجود نخواهد داشت و از منابع استانی نیز استفاده می‌کنیم.

وی به کاهش 30 درصدی ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم در مدت یک ماه آینده تفاوت ذخائر کاهش پیدا کنند اما با این وجود به میزان ذخائر سال گذشته نخواهیم رسید.

دکتر سالاری درخصوص تاریخ رها سازی آب پشت سد برای مصارف کشاورزی گفت: زمان رها سازی با رصدی که از سوی کمیته‌ی فنی و پایش مدیریت بحران انجام می‌گیرد تا یک ماه آینده مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: اهتمام ویژه داریم تا کشاورزان با کمترین مشکل مواجه باشند و هرگونه تصمیم براساس مصالح و منافع کشاورز گرفته می‌شود.

 وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها کشاورزان با کمترین مشکلات احتمالی سال زراعی خوبی را پشت سر بگذارند.

استاندار گیلان گفت: اعتبار پروژه‌های اولویت‌دار مربوط به تأمین آب کشاورزی به صورت 100درصد تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ 13 میلیارد تومان از سوی کمیته‌ی فنی و اعتباری استان به صندوق حمایت از کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه صندوق کشوری حمایت از کشاورزی نیز معادل همین مبلغ متعهد به صندوق استان است امیدواریم جهاد کشاورزی استان با ارائه برنامه‌ای مدون و متمرکز،  اقدامی اساسی و اثرگذار برای حداقل یک محصول در مدتی مشخص انجام دهد.

 سالاری با بیان اینکه در حوزه‌ی کشاورزی باید جدی‌تر و با برنامه برای آینده گام برداریم افزود: باید از مدل‌های مختلف و تجارب موجود در دنیا درخصوص نحوه‌ی مدیریت، یکپارچه سازی مزارع و استفاده از ظرفیت مزارع کوچک استفاده کنیم.

 نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در حال حاضر فقط عبور از شرایط فعلی مد نظر است درصورتی که باید با اطمینان به شرایطی برسیم که تحولی به نفع کشاورز ایجاد کنیم.

 انتهای پیام/4111


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads