کد خبر: 16340 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 ژانویه 2013 - 19:49

حمله سایبری به بانک های آمریکایی/ ایران مسئول است!

خوبان خبر: کارشناسان و مقامات آمریکایی بار دیگر ایران را متهم به حمله های سایبری علیه بانک های آمریکایی کردند.

به گزارش خوبان به نقل از رویداد، کارشناسان امنیت مجازی در آمریکا مدعی شده اند طی ماه های گذشته حملات سایبری بسیاری به بانک های آمریکایی شده که هنوز هیچکس مسئولیت آن را نپذیرفته است. اما مقامات دولتی اخیرا اعلام کرده اند که نتیجه تحقیقات امنیتی نشان داده است “ایران” مسئول حمله به بسیاری از بانک های آمریکایی است.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، جیمز لوئیس یک مقام بازنشسته آمریکایی در دولت، گروه بازرگانی و همچنین کارشناس امنیتی رایانه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن به نیویورک تایمز گفت: دولت آمریکا هیچ شکی ندارد که ” ایران پشت سر حمله های سایبری علیه بانک های آمریکایی ایستاده است.”
نیویورک تایمز مدعی شده چنین حملاتی عادی می باشد اما به نظر می رسد اخیرا وضع فرق کرده باشد. بنا به گزارش این پایگاه خبری آمریکایی، دست‌اندکاران امنیت شبکه آمریکا اخیرا متوجه شده‌اند این تهاجم‌ها اخیرا با داده‌های کدگذاری‌شده صورت می‌گیرند که دفاع را دشوارتر و بار تحمیلی به سرورهای قربانی را سنگین‌تر می‌کنند.
گفته شده حملات تنها از یک رایانه‌ی صورت می‌گیرند و مهاجمان یا شبکه‌های رایانه‌ای آنها را می‌سازند یا ابرهای رایانه‌ای موجود در اینترنت را ابزار حمله به سرورهای قربانی می‌کنند. این عامل دامنه‌ی اثر حملات را بسیار گسترده‌تر می‌کند.
کارشناسان آمریکایی اعلام کرده اند: حجم حملات سایبری اخیرا بسیار بالا رفته به طوری که تاکنون هیچگاه این تعداد موسسه مالی هدف تهاجم نبوده اند.
مقامات دولتی هم گفته اند: “ایران مسئول حمله های سایبری علیه بانک ها و موسسات خدمات رسانی آمریکا می باشد.”

 

انتهای پیام/35

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads