کد خبر: 163397 - تاریخ: چهارشنبه، 14 مارس 2018 - 09:05

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان:

180 هزار همیار پلیس در سطح استان با پلیس راهور همکاری دارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: بیش از 180 هزار همیار پلیس در سطح استان با پلیس راهور همکاری دارند.

به گزارش خوبان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه همایش آماده باش نوروزی همیاران پلیس با هدف آمادگی برای کنترل سفرهای نوروزی برگزار شد؛ گفت: همیاران پلیس از سال 84 تاکنون در مدارس در حال اجرا است، با اجرای این طرح بر اساس آمار شاهد کاهش تصادفات هستیم.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در سال های گذشته کشته های حوادث ترافیکی بیش از 28 هزار نفر بوده که با فعالیت و نقش موثر همیاران پلیس به 16 هزار کاهش یافته است؛ بیان داشت: طرح همیار پلیس با هدف ارتقاء سطح ترافیک تقویت انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات رانندگی است.

وی با اعلام اینکه بیش از 180 هزار همیار پلیس در سطح استان با پلیس راهور همکاری دارند؛ اظهار داشت: عدم توجه به جلو را در صدر علل تصادفات قرار دارد.
سرهنگ محمدی ریشه تصادفات عدم توجه به جلو را ناشی از خستگی و خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه اعلام کرده و خاطرنشان کرد: امید است نقش همیاران پلیس در این مولفه بهتر و پررنگ تر باشد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه تصادف فقط شامل راننده نیست بلکه شامل آسیب هایی است که به دیگران وارد می شود نیز می باشد؛ اظهار داشت: استفاده ار پتانسیل دانش آموزان در این خصوص بهتریت راهکار است تا ار تمامی ظرفیت ها برای پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز آموزش را از پایه های اساسی اصلاح رفتارهای ترافیکی دانست و گفت: نهادینه نمودن رفتارها در سنین کودکی باعث می شود تا در بزرگسالی جامعه ای با فرهنگ ترافیکی بهتری داشته باشیم .

 

انتهای پیام/699


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads