کد خبر: 163279 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 مارس 2018 - 08:23

بیماری‌های اجتماعی باید به اندازه بیماری‌های فراگیر جسمی در جامعه مورد توجه قرار گیرد

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در آخرین و دوازدهمین نشست شورای قضایی استان در سال ۹۶ با بیان اینکه بیماری های اجتماعی باید به اندازه بیماری های فراگیر جسمی در جامعه مورد توجه قرار گیرد افزود: جامعه ای مقام در برابر آسیب های اجتماعی در برابر دشمن نیز مقام و نفوذ ناپذیر است.

به گزارش خوبان،  آخرین نشست شورای قضایی استان در سال ۹۶ به میزبانی دادگستری کل استان و در سالن شهید بهشتی این دادگستری کل برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری

نشست این ماه شورای قضایی به ریاست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری، با حضور دو میهمان یعنی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و رئیس صدا و سیمای مرکز گیلان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان و روسای سازمان تابعه قوه قضائیه در گیلان همراه بود.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست سال ۹۶ را سالی مملو از حوادث گوناگون و بعضا تلخ خواند و عنوان نمود: دستگاه قضایی استان نیز در این سال روزهای حساس و پرکاری را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به حوادث دی ماه ۹۶، آن را هشداری بر همه مسئولان نظام برشمرد و اظهار داشت: همه قوا باید تلاش کنند تا با توجه به نیازمندی مردم، ابزار سعادت و خوشبختی آنها را در این دنیا فراهم آورند.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری

سیاوش پور با بیان اینکه مردم بارها در عرصه های گوناگون پایبندی خود را به نظام مقدس جهوری اسلامی به اثبات رسانده اند، افزود: سیل خروشان مردم در ایام الله ۲۲ بهمن امسال ثابت کرد که ملت ایران همچنان بر عهد و پیمانی که با نظام بسته اند پابرجا هستند.

وی با اشاره به گلایه های مردم از نارسایی و کاستی ها آن را مربوط به همه قوا دانست و گفت: اگرچه دستگاه اجرایی در صف اول خدمتگزاری به مردم قرار دارد اما بخشی از گلایه مردم، دو قوه دیگر از جمله دستگاه قضایی را نیز شامل می شود.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه همه قوا در نظام جمهوری اسلامی مکمل یکدیگرند اظهار داشت: قوای مجریه، مقننه و قضائیه در کنار یکدیگر نظامی جامع در راستای خدمت به مردم را شکل می دهند.

سیاوش پور با تاکید بر اینکه شورای قضایی استان در راستای افزایش سطح رفاه و آسایش مردم در کنار سایر دستگاه ها گام بر می دارد عنوان نمود: از نظر اقتصادی عقب ماندگی دیرینه ای در استان گیلان وجود دارد که نیاز است با تعامل همه دستگاه ها این عقب ماندگی جبران شود.

وی بخش بزرگی از فعالیت های دستگاه قضایی را معطوف به حوزه منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال معرفی کرد و گفت: در سالی که گذشت پافشاری دستگاه قضایی بر حفظ حقوق بیت المال بعضا با برداشت های ناصوابی همراه بوده است.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری

این مقام ارشد قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار فراوانی جرائم در استان گیلان و علل و ریشه های آن بیان داشت: باید ریشه های اجتماعی و جامعه شناختی پرخاشگری موجود در سطح جامعه که موجب فراوانی جرائمی مانند ضرب و جرح عمدی می شود مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیماری های اجتماعی باید به اندازه بیماری های فراگیر جسمی در جامعه مورد توجه قرار گیرد افزود: جامعه ای مقام در برابر آسیب های اجتماعی در برابر دشمن نیز مقام و نفوذ ناپذیر است.

در پایان این نشست احمد سیاوش پور رئیس شورای قضایی استان با اهدای لوح سپاس به اعضای این شورا از زحمات آنان در سال ۹۶ تقدیر کرد و اظهار امیدواری نمود شورای قضایی استان در سال آتی با همت و تلاش بیشتر بتواند گام بلندتری در راستای خدمت به مردم گیلان بردارد.

انتهای پیام/216321


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads