کد خبر: 163255 - تاریخ: دوشنبه، 12 مارس 2018 - 22:30

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان‌:

اجرای 660 ساعت برنامه آیینی نوروز در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان‌،ازاجرای 660ساعت ویژه برنامه‌های آیینی در قالب طرح نوروزگاه در گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان،  علیزاده در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار گیلان سالاری و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی،فرمانداران،شهرداران،بخشدارن و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد گفت:ایجاد نشاط اجتماعی برای گردشگران نوروزی،استمرار سفر در تمامی ایام سال را محقق می‌سازد و میراثی ماندگار از سوی عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اذهان گردشگران خواهد شد.

وی میزبانی برتر از گردشگران نوروزی را مورد تاکید قرارداد و بیان کرد:دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر باید با اجرای فعالیت های ویژه و سهولت افزایی در امر زیرساخت‌های سفر موجبات رضایتمندی گردشگران نوروزی را فراهم کنند .

علیزاده با اشاره به جلسات متعدد کمیته های دهگانه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان و رایزنی های انجام شده در این جلسات؛نظارت بر اصناف،امدادرسانی فوری،کنترل ترافیکی،امنیت افزایی،آمادگی مراکز درمانی و همچنین تجهیز نمازخانه ها را مورد تاکید قرار داشت و اضافه کرد:بانکهای سطح شهرستان نیز باید در بحث پر کردن خزانه دستگاه های خودپرداز دقت بیشتری کنند تا ورود گردشگران به استان گردش مالی را به ارمغان آورد.

این مسئول از چاپ بیش از یک میلیون نسخه اقلام فرهنگی و کتابچه راهنمای گردشگر از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان و توزیع آن در 129پایگاه اطلاع رسانی گردشگر در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت:علاوه بر جشنواره های فرهنگی در جای جای استان و اجرای 660ساعت ویژه برنامه های آیینی در قالب طرح نوروزگاه ،برنامه های نوروزی متعددی همچون اهدای اقلام صنایع دستی به اولین گردشگران نوروزی،برپا نمودن چادرهای اطلاع رسانی ،برگزاری نمایشگاه های عرضه صنایع دستی با قریب به هزار غرفه در سراسر استان نیز برنامه ریزی شده که به بهترین شکل اجرایی خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان از آمادگی کامل هتل‌ها،هتل آپارتمان‌ها،خانه مسافرها برای اسکان گردشگران و نیز تعدادی از مدارس برای اسکان فرهنگیان خبر داد و بیان کرد:تاسیسات پذیرایی استان نیز با ظرفیتی مناسب و کیفیتی مطلوب آماده پذیرایی از گردشگران است و نظارت بر اجرای صحیح خدمات آنها نیز طی بازرسی های متعدد و مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد .

علیزاده به ویژه دیگر برنامه های نوروز امسال در ساعاتی از شب در قالب طرح شب های زنده در برخی شهرستانهای استان  اشاره کرد و گفت:در اجرای این طرح جدید فرهنگی،برگزاری جشنواره های بومی محلی و نمایشگاه های مختلف همراه با فضاسازی بومی تدارک دیده شده است.

وی توسعه گردشگری در گیلان را مرهون حمایت های استاندار گیلان و تلاش عوامل اجرایی خدمات سفر خواند و بیان داشت:فراهم نمودن زیرساختهای صنعت گردشگری در گیلان با هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی و توان بخش خصوصی با موفقیت درحال انجام است و چشم انداز خوبی را در افق توسعه گردشگری استان به نمایش گذاشته است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads