کد خبر: 16323 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 ژانویه 2013 - 12:00

نایب ریس شورای شهر رشت: پی گیری پیشنهاد نام گذاری سال ۹۲ به نام دانشمند گیلانی

خوبان خبر: به مناسبت هزار و پنجاهمین سال تولد این دانشمند بزرگ، ریاضیدان و اخترشناس گیلانی (کوشیار گیلانی) اگر مسئولان کشوری با این امر موافقت نمایند مایه مباهات است که سال 92 را به نام این دانشمند نامگذاری کنیم، در غیر این صورت در سطح استان گیلان و شهر رشت می توان این امر را پی گیری کرد.

نایب ریس شورای شهر ضمن ارائه پیشنهاد نامگذاری سال ۹۲ به نام دانشمند، ریاضیدان و اخترشناس بزرگ گیلانی به نام کوشیار گیلانی افزود: به مناسبت هزار و پنجاهمین تولد این دانشمند بزرگ گیلانی  اگر مسئولان کشوری با این امر موافقت نمایند مایه مباهات است در غیر این صورت در سطح استان گیلان و شهر رشت می توان این امر را پی گیری کرد. وی با این توضیح که در این خصوص مکاتبات لازم با شورای فرهنگ عمومی ،دانشگاه گیلان،استاداری و ارشاد اسلامی با همکاری شورا و شهرداری پی گیری میشود افزود: بهرهبرداری از رصدخانه بزرگ شمال کشور (رصدخانه کوشیار گیلانی ) نقطه ثقل فعالیتهای شورا در سال ۹۲ خواهد بود.

به گزارش خوبان به نقل از ۸دی ،محمد حسن عاقل منش در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به ارائه گزارش عملکرد سال سازمان میوه و تره بار در کمیسیون بهداشت شورا افزود: در شرایط کنونی میدان مرکزی میوه و تره بار رشت جوابگوی حجم کاری این منطقه نیست.

پی گیری پیشنهاد نام گذاری سال 92 به نام دانشمند گیلانیرئیس کمیسیون فرهنگی اجنماعی شورای شهر با این توضیح که باید با پی گیریهای شهرداری ، شورا و عنایت مسئولین خصوصا معاونت عمرانی استانداری ،میدان میوه تره بار رشت به زمین ۴۴ هزار هکتاری در جاده تهران انتقال یابد خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای بسیار ضروری شهر رشت تاسیس میدان جدید میوه وتره بار با مشارکت بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه باید احداث میدان میوه و تره بار با سرعت بیشتر پی گیری شود اظهار داشت : احداث بازارچه محصولات ارگانیک نیز باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد. عاقل منش با این توضیح که این بازاچه در اکثر کشورهای پیشرفت و به تازگی در تهران احداث شده است و با اشاره به ارزش غذایی میوه های ارگانیک اضافه کرد: این میوه های در یک پروسه طبیعی تولید می شود. از لحاظ ارزش غذایی قابل قیاس با محصولات شیمیایی نیستند. وی ترویج مصرف محصولات ارگانیک را مورد تاکید قرارداد و در ادامه با اشاره به بازدید کمیسیون بهداشت  شورا از کشتارگاه صنعتی افزود: باید ترتیباتی اتخاذ شود تا فروش و ذبح دام در این منطقه ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجنماعی شورا با اشاره به موافقتهای اولیه انجام شده و اعتبارات تعیین شده در خصوص مجموعه سیستم زباله سوز لاکان با لزوم تاکید بر اجرای سریع این پروژه افزود: با انجام این پروسه خواهیم توانست بحث استحصال زباله و تبدیل آن به برق را داشته باشیم .وی در ادامه  با اشاره به اینکه اگر  استانداری و منابع طبیعی مجوز ایجاد راه دسترسی را صادر نکند گفت: ساماندهی زباله در سراوان امکانپذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/73


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads