کد خبر: 163211 - تاریخ: دوشنبه، 12 مارس 2018 - 08:11

فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای کنترل‌شده راهی برای کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری/ مواد محترقه قاچاق چگونه در هفته آخر سال خود را به دست نوجوانان می‌رسانند؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلیل افزایش عرضه مواد محترقه قاچاق به کشور را در هفته منتهی به چهارشنبه آخر سال گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای کنترل‌شده راهی برای کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری است.

به گزارش خوبان، منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و تهدیدات ناشی از آتش‌بازی‌ها در آن شب اظهار کرد: نمی‌توان در حال حاضر مانع آتش‌بازی نوجوانان و جوانان شد اما می‌توان با فرهنگ‌سازی آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای این نوع از شادی‌ها از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها و یا نیروهای نظامی می‌توانند با ایجاد فضای مناسب و کنترل‌شده زمینه شادی جوانان را فراهم کنند تا آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال به حداقل برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در همه چهارشنبه‌سوری‌ها بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند گفت: در همه چهارشنبه‌سوری‌ها آسیب‌های جرحی ناشی از قطع انگشت، سوختگی و حتی مرگ‌ومیر داشته‌ایم و باید مقابله با آتش‌سوزی و راهکار برای کاهش آسیب‌های جانی و مالی جدی گرفته شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس در پاسخ به اینکه چگونه عرضه مواد محترقه قاچاق دقیقاً در هفته منتهی به چهارشنبه آخر سال به دست نوجوانان می‌رسند گفت: همه از میزان ورود قاچاق مواد محترقه به کشور نگران هستیم و باید فکری اساسی در خصوص آن بشود.

جمالی انتظار از سود هنگفت را دلیل واردات مواد محترقه از سوی قاچاقچیان آن نام برد و گفت: گروهی خاصی از واردات قاچاق ازجمله مواد محترقه سود هنگفت می‌برند که همیشه مورد تذکر همگان است.

وی بابیان اینکه خوشبختانه ابزارهایی برای کنترل عرضه مواد محترقه خطرناک وجود دارد گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های انتظامی و نظارتی جلوی توزیع مواد محترقه قاچاق و خطرناک گرفته می‌شود و لازم هست همه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام/3389


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads