کد خبر: 163088 - تاریخ: شنبه، 10 مارس 2018 - 08:05

در سال 96؛

پنج هزار مددجوی گیلانی خودکفا شدند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: پنج هزار نفر بااعتبار 96 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی، صندوق اشتغال نیازمندان و صندوق کارآفرینی امید ایجاد شغل و کسب‌وکار کرده‌اند و 16 هزار خانوار هم به دلیل توانمندشان اقتصادی، مسکن، اشتغال و یا فوتی از چرخه حمایتی خارج‌شده‌اند.

به گزارش خوبان؛ علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بابیان اینکهتوانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود گفت: شناسایی استعدادها و تقویت و رشد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ایجاد کسب‌وکار پایدار دارد و بر این اساس در سال 94 از صد هزار خانوار تحت حمایت 23 هزار خانوار مستعد ایجاد شغل شناسایی شدند.

وی، مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد را پیشگامان تولید و اشتغال نامید و افزود: کارآفرینان موفق توانستند در سال تولید و اشتغال به منویات مقام معظم رهبری به‌خوبی جامه عمل بپوشانند.

محمدی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در جامعه تصریح کرد: موضوع اشتغال به‌قدری حائز اهمیت است که طبق مصوبه شورای عالی اشتغال کمیته امداد به‌عنوان عضو اصلی شورای کارگروه اشتغال در استان‌ها معرفی شد تا با کمک دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط مسیر اشتغال‌زایی را برای خانوارهای نیازمند هموارتر کند.

وی بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است افزود: در سال جاری تاکنون پنج هزار نفر بااعتبار 96 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی، صندوق اشتغال نیازمندان و صندوق کارآفرینی امید ایجاد شغل و کسب‌وکار کرده‌اند و 16 هزار خانوار هم به دلیل توانمندشان اقتصادی، مسکن، اشتغال و یا فوتی از چرخه حمایتی خارج‌شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از ویژگی‌های مهم کمیته امداد در حمایت از مجریان طرح‌های اشتغال را نظارت بر طرح‌های آن‌ها به مدت پنج سال عنوان کرد و گفت: 53 ناظر به‌صورت دوره‌ای سه‌ماهه، شش‌ماهه و یک‌ساله به مدت پنج سال از طرح‌های اشتغال نظارت می‌کنند تا به طرح‌های پایدار تبدیل شوند.

جبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه کمیته امداد برای فراهم کردن شرایط اشتغال پایدار خانوارهای نیازمند گفت: بانک‌های عامل هم با تعامل و همراهی خوبی که در پرداخت تسهیلات به‌موقع داشتند زمینه را برای تسریع راه‌اندازی کسب‌وکار فراهم کردند.

وی بابیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد کمک مقطعی به خانوارهای تحت حمایت نیست، افزود: توانمندسازی خانوارها با ایجاد شغل و کسب‌وکار پایدار از اهداف اصلی این نهاد است که امیدواریم با حمایت‌های بیش‌ازپیش مجلس، دولت و بانک‌ها و همه مسئولان این مهم با سرعت بیشتری انجام شود.

منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات کمیته امداد برای ایجاد شغل و کسب‌وکار خانوارهای تحت حمایت را عمل بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای دانست و گفت: مجریان طرح‌های اشتغال در بیشتر موارد علاوه بر ایجاد شغل برای خود برای سایر اعضای خانواده نیز اشتغال‌زایی می‌کنند.

وی هدف از تأسیس کمیته امداد را حمایت نیازمندان برای رسیدن به خوداتکایی و عزت‌نفس عنوان کرد و افزود: همگان وظیفه‌داریم در این مسیر خطیر یاریگر کمیته امداد باشیم.

شایسته ذکر است در جریان برگزاری این مراسم از کارآفرینان برتر و صاحبان کسب‌وکار موفق تجلیل شد.

انتهای پیام/152


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads