کد خبر: 16256 - تاریخ: چهارشنبه، 9 ژانویه 2013 - 12:25

شهاب حسینی اکسیژنی در رگ سینمای ایران+تصاوير

خوبان خبر: شهاب حسینی به خاطر بازی های تاثیر گذارش در فیلم های مختلف به عنوان بازیگری توانا در سینمای ایران شناخته شده است.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهاب حسینی سوپراستار سینمای ایران فعالیت خود را از گویندگی رادیو آغاز کرد و پس از آن در سال 1377 با اجرا در تلویزیون کار خود را ادامه داد.

شهاب حسینی بازیگری را به صورت جدی در سال 1379 با نقش کوتاهی در سریال “پس از باران” آغاز کرد و در همان سال اولین حضور سینمایی اش را با  امیر قویدل در فیلم “رخساره” تجربه کرد.

وی در مجموعه تلویزیونی “پلیس جوان” ساخته سیروس مقدم نقش اصلی سریال را برعهده داشت و با درخشش در این مجموعه توانست جایگاه خود را محکم سازد.

شهاب حسینی فعالیت سینمایی اش را با بازی در فیلم “آدمکها” به کارگردانی علی قوی تن ادامه داد و در سال 1381 در سه فیلم “واکنش پنجم” به کارگردانی تهمینه میلانی، “این زن حرف نمی زند” به کارگردانی علیرضا امینی و “زهر عسل” به کارگردانی ابراهیم شیبانی ایفای نقش کرد.
بازی کوتاه اما تاثیرگذار او در فیلم “واکنش پنجم” باعث شد داوران جشنواره فجر آن سال، نقش آفرینی او را شایسته کاندیدا شدن بدانند تا شهاب حسینی برای نقش مکمل، نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای اولین بار شود.

بازی تحسین برانگیز او در فیلم “شمعی در باد” در نقش بابک که مبتلا به ایدز بود کاندیداتوری دیگری را برایش در بیست و دومین دوره از جشنواره فجر و هشتمین دوره جشن خانه سینما برای نقش مکمل به ارمغان آورد.

او با بازی در سریال “تب سرد” بار دیگر توانست توانایی های بازیگری خود را نشان دهد و در نقش یک کارخانه دار ورشکسته مضطرب بتواند خود را در کنار باقی بازیگران به اثبات برساند.

بازی در فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” ساخته سیروس الوند کاندیدای نقش مکمل را بار دیگر برای حسینی به دنبال داشت.

سال 1384 را شهاب حسینی با بازی در دو فیلم “قتل آنلاین” ساخته مسعود آب پرور و پیشنهاد 50 میلیونی ساخته مهدی صباغ زاده سپری کرد.

حاصل کار او در سال 1385 بازی در فیلم “بچه های ابدی” به کارگردانی پوران درخشنده و فیلم “غیر منتظره” به کارگردانی محمد هادی کریمی بود.

وی همچنین در تله فیلم “اوهام” نیز نقش آفرینی کرد و  البته مهمترین نقطه عطف کارنامه هنری وی در این سال بازی در نقش حبیب پارسا در سریال “مدار صفر درجه” به کارگردانی حسن فتحی بود.

سال 1386 سال تقریبا پرباری برای شهاب حسینی بود او در 3 فیلم سینمایی “دل شکسته” ساخته علی روئین تن، “محیا” ساخته اکبر خواجویی و “پرچم های قله کاوه” ساخته محمد نوری زاده نقش آفرینی کرد.
فیلم “دلشکسته” در گیشه با موفقیت روبرو نشد اما در بین محصولات شبکه خانگی جزو پرفروش ترین ها بود.

بازی در خور توجه شهاب حسینی در فیلم “محیا” باعث شد که او این دفعه دست خالی از جشنواره فجر نرود و دیپلم افتخار نقش اول جشنواره بیست و ششم را از آن خود کند.
در این سال حسینی در دو تله فیلم “تنهایی” و “تنگنا” ایفای نقش کرد که برای بازی در “تنهایی” توانست جایزه بهترین نقش اول مرد را از اولین دوره جشنواره فیلم های تلویزیونی دریافت کند او در این بخش جایزه خود را به همسیر شهید عباس بابایی تقدیم کرد.

سال 1387 سال پرکاری برای حسینی بود او در فیلم “سوپراستار” ساخته تهمینه میلانی نقش یک سوپراستار سینما را بازی کرد که به فساد کشیده شده است تلاش او آنقدر در  ایفای نقش عالی و واقعی از آب درآمده بود که باعث شد بعد از چندین بار کاندید شدن در جشنواره فجر بالاخره بتواند با سیمرغ بلورین از جشنواره بیرون برود شهاب حسینی برنده سیرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم میلانی شد.

“درباره  الی” نقطه عطف کارنامه هنری شهاب حسنیی در سینما به حساب می آید او برای اولین بار در فیلمی ساخته اصغر فرهادی ایفای نقش کرد که برای این نقش هم کاندیدای دریافت سیمرغ از بیست و هفتمین دوره جشنواره شد.

او همچنین توانست نظر منتقدان را درباره بازی خودش در فیلم اصغر فرهادی به  خود جلب کرده و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن شب منتقدان شود همچنین توانست جایزه بهترین بازیگر مرد از چهارمین جشن خانه سینما را نیز در سال 1389 برای بازی در نقش احمد در فیلم “درباره الی” از آن خود کند.
او در این سریال در فیلم های “حوالی اتوبان” ساخته سیاوش اسعدی، “آناهیتا” ساخته عزیزالله حمیدنژاد و “سایه وحشت” ساخته عماد اسدی نیز نقش آفرینی کرد.
حسینی در فیلم “پرسه در مه” ساخته بهرام توکلی با لیلا حاتمی همبازی شد بازی تاثیرگذار او جایزه بهترین نقش اول مرد از شب منتقدان در سال 1389 را برایش به همراه داشت.

سال 1389 سال پرکاری برای شهاب حسینی بود چرا که در 5 فیلم سینمایی و 2 سریال نقش آفرینی کرد فیلم های سینمایی “برف روی شیروانی داغ” به کارگردانی محمد هادی کریمی، “سوت پایان” به کارگردانی نیکی کریمی، فیلم “جدایی نادر از سیمین” به کارگردانی اصغر فرهادی، فیلم “خانه پدری” ساخته کیانوش عیاری، “آفریقا” ساخته هومن سیدی و دو سریال “شوق پرواز” به کارگردانی یدالله صمدی و “سرزمین کهن” به کارگردانی کمال تبریزی سال پرکاری را برای او رقم زدند.

البته ساخت سریال “شوق پرواز” از ابتدای سال 1388 آغاز شد در آن شهاب حسینی در نقش شهید عباس بابایی خلبان فقید دوران جنگ ظاهر شد.

شهاب حسینی در سال 1391 در فیلم “تعبیر خواب” ساخته رضا دادویی و فیلم سینمایی “یکی می‌خواد باهات حرف بزنه” ساخته منوچهر هادی نقش آفرینی کرده است.

همچنین حسینی امسال با فیلم سینمایی “هیس دخترها فریاد نمی زنند” ساخته پوران درخشنده به سی ویکمین جشنواره فیلم فجر می آید.
شهاب حسینی جدا از سینما، دستی در خوانندگی و نواختن ساز دارد و تا چند سال پیش در گروهی با همراهی برادرش مهدی حسینی، امین زندگانی، امیرحسین مدرس و.. به نام هفت فعالیت موسیقایی داشت که حاصل کار این گروه 2 آلبوم است که تقریبا از فروش خوبی برخوردار بود.

حسینی همیشه به این نکته اشاره داشته که موسیقی به او در خلق صحنه ها کمک میکند اما فعالیت در این گروه برای او جنبه تفریحی و تجربی داشته است.
شهاب حسینی جزو معدود بازیگرانی است که بخشی از زندگی خود را صرف کارهای خیریه می کند وی در چندین گروه و موسسات خیریه به عنوان خیر حضور دارد و دورادور آنها را حمایت می‌کند.

شهاب حسینی در دوره های مختلف جشنواره فجر خوش درخشید.
کارنامه کاری شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” 1383
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “محیا” 1386
تقدیر شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “درباره الی” 1387
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “سوپراستار” 1387
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “جدایی نادر از سیمین” 1389

 

انتهای پیام/812


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads