کد خبر: 162303 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 مارس 2018 - 08:10

نماینده مردم لنگرود

اجازه مجلس به دولت برای سرمایه‌گذاری 30 درصدی پروژه‌ها از طریق فاینانس

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت برای سرمایه‌گذاری 30 درصد پروژه‌ها از طریق فاینانس اجازه داده است.

به گزارش خوبان، مهرداد بائوج لاهوتی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به تمایز وام با فاینانس اظهار کرد: فاینانس نوعی سرمایه‌گذاری هست که در شرایط فعلی باید از آن استفاده کرد.

وی بابیان اینکه طرح‌های فاینانس شرایط خاص خود رادارند و هر پروژه‌ای نباید با فاینانس تکمیل و به بهره‌برداری برسد افزود: قانون‌گذار به دولت اجازه داده تا 30 درصد برای طرح‌های غیر عمرانی و طرح‌هایی که توجیه اقتصادی و فنی دارد را از طریق فاینانس سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با شاره به طرح‌های موفق فاینانس شده در کشور گفت: اگر طرح فاینانس شده به بهره‌برداری برسد می‌تواند هزینه طرح را از خودش بپردازد که از مزیت‌های آن شمرده می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح‌هایی مثل راه‌آهن و هواپیما اگر فاینانس شوند ضرر نمی‌کنیم چون هم سرعت بهره‌برداری افزایش پیدا می‌کند و هم هزینه ساخت طرح توسط یک خارجی پرداخت می‌شود درحالی‌که پس از مدتی راه‌آهن هزینه کرد خود را طی سال‌ها بعد پرداخت می‌کند.

لاهوتی افزود: در طرح‌های فاینانس هم پروژه‌ها با سرعت بیشتری به بهره‌برداری می‌رسند و هم سرعت خدمات‌دهی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads