کد خبر: 162024 - تاریخ: یکشنبه، 25 فوریه 2018 - 12:44

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

سیستم ردیابی آنفولانزای پرندگان در گیلان به روز می‌شود

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: سیستم ردیابی،کانون‌یابی و معدوم‌سازی در استانهای شمالی کشور به روز خواهد شد.

به گزارش خوبان نقل از ایسنا، دکتر علی‌صفر ماکنعلی از فراهم شدن تمهیدات لازم جهت اجرای پلان A برنامه ملی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور خبر داد.

وی افزود: این برنامه در ۳۱ استان کشور اجرا خواهد شد و استان مازندران به همراه استانهای گلستان و گیلان بعنوان منطقه نخست در شمال کشور مدنظر است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مقصد پرندگان مهاجر آبزی در تالابهای شمال کشور ادامه داد: برآنیم با اجرای این طرح گام موثری برای کنترل این بیماری ویروسی برداریم.

ماکنعلی تصریح کرد: با اجرای این طرح، سیستم ردیابی، کانون‌یابی و معدوم‌سازی در استانهای شمالی کشور به روز خواهد شد.

وی گفت: سیستم تشخیص نیز در این منطقه ارتقا خواهد یافت و آموزش و اطلاع رسانی لازم در قالب بسته ای اختصاصی برای شمال کشور عملیاتی می‌شود.

وی پایش پرندگان مهاجر و جلوگیری از ورود و پخش ویروس آنفلوانزا و محافظت از طیور بومی و صنعتی را از اولویت های سازمان برشمرد و گفت: مراجع قضایی ذیربط در اجرای این بند و استرداد اراضی موضوع این بند نظارت خواهند کرد. استرداد اراضی مذکور در این بند با اخذ نماینده‌ای از دادستان یا کسی که عهده‌دار مسئولیت دادستان است امکان‌پذیر است و در صورتی که افراد حقیقی و حقوقی که اراضی مذکور به آنها واگذار شده نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کرده باشند، اسناد مذکور باطل و از درجه اعتبار ساقط است و سازمان ثبت اسناد و املاک با اعلام دادستان بطلان آن را در دفاتر املاک ثبت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/123


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads