کد خبر: 162018 - تاریخ: یکشنبه، 25 فوریه 2018 - 09:24

مدیرکل کمیته امداد گیلان؛

3745 مددجوی گیلانی در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری گفت:3745 از مددجوی گیلانی در سال جاری تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.

به گزارش خوبان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاداستقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد.

 وی با اشاره به اینکه در پایان سال 94 حدود 115 هزار و 500 خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند، افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به 103 هزار خانوار کاهش پیدا کند.

محمدی تصریح کرد: برای اشتغال‌زایی سه هزار و 745 مددجوی گیلانی تا دی‌ماه سال جاری 74 میلیارد و 402 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است افزود: تاکنون ۷۴ درصد اعتبار اشتغال‌زایی این استان باهدف ایجاد فرصت شغلی برای شش هزار مددجو جذب‌شده است.

وی 70 درصد مددجویان گیلانی را روستایی و 30 درصد را شهری اعلام کرد و ادامه داد: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود.

محمدی به الگوی توانمندسازی خانوارها اشاره کرد و گفت: این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی، مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی 250 دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی، مبلغ 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد.

  مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به 9 هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت: تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود.

 محمدی بابیان اینکه در سال جاری برای 471 نفر از مددجویان گیلانی از طریق کاریابی شغل ایجادشده است، ادامه داد: حق بیمه مددجویان یا فرزندان مددجو که از طریق کاریابی مشغول به کارشده‌اند تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گیلان، 32 میلیارد تومان از طریق این صندوق برای اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت شد که در صورت مشارکت حداکثری مردم و خیران می‌توانیم تسهیلات بیشتری را برای خودکفایی نیازمندان اختصاص دهیم.

انتهای پیام/2566


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads