کد خبر: 162015 - تاریخ: یکشنبه، 25 فوریه 2018 - 09:08

ستاد سلول های بنیادی استان گیلان راه اندازی شد

ستاد سلول های بنیادی گیلان به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان در مرکز رشد و فناوری سلامت این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش خوبان، روز گذشته با حضور مسئولان علوم پزشکی ستاد سلول های بنیادی گیلان در مرکز رشد و فناوری سلامت این دانشگاه افتتاح شد.

دبیر شورای توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گیلان در این مراسم اظهار کرد: اهداف این ستاد پیشبرد تحقیقات و ایجاد فناوری های نوین در مورد سلول های بنیادی است که به منظور افزایش سطح ارتقای سلامت جامعه صورت می گیرد.

مهریار حبیبی افزود: در حال حاضر ۲۱ استان با تشکیل مراکز توسعه این فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند و استان گیلان نوزدهمین استان در پیوستن به این حرکت ملی است.

وی شناسایی پتانسیل های بالقوه استان به لحاظ نیروی انسانی و توان تحقیقاتی را از مهم ترین رسالت توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی عنوان کرد .

حبیبی گفت: در این مسیر با نظارت مستقیم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی کشور، از تمام امکانات برای رسیدن به تشخیص، پیشگیری درمان موثر و کارآمد بیماری ها ، تولید محصولات و فناوری های مرتبط با سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استفاده می کنیم.

دبیر شورای توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه تصریح کرد: شناسایی فعالان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی استان و برگزاری جلسات هم اندیشی جهت تبادل اطلاعات، تسهیل جریان خبری علم و فناوری و نوآوری مربوط به گیلان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کمک به فرهنگ سازی در استان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از طریق کارگاه های دانش آموزی و دانشجویی و تشویق دانش آموختگان به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان خصوصی و تعاونی از مهم ترین اهداف این ستاد است.

افتتاح کارگروه ژنتیک و بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در ادامه این مراسم مسئول کارگروه ژنتیک و بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه راه اندازی این ستاد اظهار کرد: با توجه به گستردگی بیماری های ژنتیک ونقش ژنتیک در بیماری های مختلف با همکاری و مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصمیم گرفته شد کارگروه بیماری ها و ژنتیک را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی کنیم.

ستیلا دلیلی افزود: رویکرد کلی پژوهش های اخیر در حوزه پزشکی به سمت ادغام تحقیقات گسترده بالینی و ژنتیکی است.

وی برقراری ارتباط میان علوم پایه و بالین، کمک به فرآیند آموزش، پژوهش و تحقیقات، کمک به بیماران مبتلا به بیماری های ژنتیک و متابولیسم، ذخیره اطلاعات بیماران، همکاری با مراکز ژنتیک و اجرای فرآیند های تحقیقاتی گسترده از اهداف اصلی راه اندازی کارگروه ژنتیک و بیماری ها اعلام کرد.

 

انتهای پیام/996


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads