کد خبر: 161982 - تاریخ: شنبه، 24 فوریه 2018 - 14:09

رئیس کل دادگستری استان گیلان:

آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

به گزارش خوبان، رئیس کل دادگستری استان گیلان  صبح امروز در بیست و چهارمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع عملیاتی کردن راهکارهای کنترل و کاهش جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در نیروهای مسلح با تسلیت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه الزهرا (س) عنوان نمود: خدا را شاکریم که به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری ملت بزرگ ایران و هدایت های مقام معظم رهبری، به آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران و  امام راحل پایبنده مانده و در دنیا نیز سربلند هستیم.

رئیس شورای قضایی استان با قدردانی از تلاش همه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت مرزها و قدرت کشور در منطقه و جهان را مرهون پاسداری و از خودگذشتگی این نیروها دانست و بیان داشت: مردم نیز باید با حضور نیروهای مسلح در کنار خود احساس امنیت و آرامش کنند.

احمد سیاوش پور با اشاره به روند افزایش تعداد پرونده های قضایی در کشور آن را آسیبی برای مردم و نظام برشمرد و گفت: قوه قضائیه بر اساس اصل 156 قانون اساسی تلاش کرده است تا در قالب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و اتخاذ و اجرای سیاست های پیشگیرانه در راستای کاهش تعداد پرونده ها گام بردارد.

رئیس کل دادگستری استان اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی و قضایی را یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان نمود و اظهار داشت: آگاهی مردم از بایدهای و نبایدهای قانونی می تواند موجب کاهش تعداد پروندهای قضایی شود.

وی همچنین افزود: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان استان و حضور کارشناسان حقوقی در بین مردم و در مساجد این آگاهی های حقوقی را ارتقا دهیم.

سیاوش پور استفاده از ابزارهای نظارتی و کنترل الکترونیکی را از دیگر راهکارهای علمی پیشگیری از وقوع جرم در دنیا عنوان نمود و بیان داشت: در این زمینه با خلاهایی مواجه هستیم که لازم است مسئولان امر با در نظر گرفتن هزینه بسیار اندک این ابزارها در مقابل هزینه های گزاف اجتماعی وقوع جرائم نسبت به این امر اهتمام بیشتری  ورزند.

 انتهای پیام/555

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads