کد خبر: 161888 - تاریخ: جمعه، 23 فوریه 2018 - 09:32

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان کرد

تعویض سیم‌های برق آسیب‌دیده برف سال گذشته با اعتبار 8 میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بابیان اینکه پنج هزار کیلومتر از سیم‌های برق آسیب‌دیده برف سال گذشته با مبلغ هشت میلیارد و 293 میلیون تومان تعویض شد گفت: 948 کیلومتر کابل خود نگهدار فشار ضعیف نیز به‌جای سیم‌های با قدمت بالا تعویض شد که هزینه آن 27 میلیارد و 600 میلیون تومان شد.

به گزارش خوبان، جمشید طالبی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری بابیان اینکه در سطح استان بیش از 28 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط یا 20 کیلوولت فشار ضعیف وجود دارد اظهار کرد: عمده مشکل شرکت برق در بخش 16 هزار کیلومتر شبکه هوایی با سیم لخت است که طبق بررسی انجام‌شده 32 درصد این شبکه‌ها قدمت بالای 30 سال دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود قدمت 30 سال به بالا به معنای ناپایدار بودن صد درصد نیست افزود: استاندارد وزارت نیرو‌ 30 سال تعریف‌شده و پس‌ازآن باید تعویض شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: هرساله در قالب بودجه‌های مصوب سنواتی و‌ منابع استانی، شرکت توانیر مبادرت به اصلاح شبکه‌های برق متناسب با تخصیص نقدینگی می‌کند.

طالبی بابیان اینکه در برف‌های سال گذشته به یک سری شبکه‌های نو نیز آسیب واردشده بیان کرد: طراحی‌ها بر اساس استاندارد وزارت نیرو بوده اما حقیقتاً برای برف‌های سنگین با کولاک‌های شدید در مناطق مختلف سطح طراحی را باید خیلی بالا برد.

وی بابیان اینکه باید سطح آمادگی خود را در مقابله با بحران‌های مختلف بالا برد افزود: از برف سال گذشته آسیب‌های جدی به بخشی از تأسیسات شبکه‌ها وارد شد و طبق هماهنگی که با معاون هماهنگی امور‌ عمرانی استانداری صورت گرفت تا پایان دی‌ماه سال جاری شش هزار و‌ 790 اصل پایه تعویض شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بابیان اینکه پنج هزار کیلومتر از سیم‌های برق آسیب‌دیده برف سال گذشته با مبلغ هشت میلیارد و 293 میلیون تومان تعویض شد گفت: 948 کیلومتر کابل خود نگهدار فشار ضعیف نیز به‌جای سیم‌های با قدمت بالا تعویض شد که هزینه آن 27 میلیارد و 600 میلیون تومان شد.

طالبی بابیان اینکه فعالیت‌های توزیع برق در راستای تأمین برق پایدار و جلوگیری از خاموشی در ‌دو‌ بخش صورت می‌گیرد بیان کرد: یکی بخش تقویت و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق و دوم پروژه‌های کاهش پیک ‌و‌ مدیریت مصرف برق است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مؤثر در راستای مدیریت انرژی، مدیریت مصرف پروژه‌هایی بوده که به نام پاسخگویی بار در دنیا شناخته‌شده است اظهار کرد: در این طرح‌های پاسخگویی بار مثلاً شرکت توزیع برق و‌ مشترکین صنعتی، تجاری، اداری و کشاورزی دست در دست هم تلاش می‌کنند تا مصارف زمان پیک یا همان زمان اوج مصرف را کنترل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با اشاره به اینکه طرح‌ها در غالب تفاهم‌نامه‌هایی بین شرکت و مشترکین منعقد می‌شود تصریح کرد: طرح پاسخگویی بار در بازه زمانی 15 خرداد تا 15 شهریور هرسال انجام می‌شود و در این زمان‌ها مشترکین بخشی از مصارف غیرضروری خود‌ را ‌به یک ساعات غیر اوج ‌مصرف یا ماه‌های غیر اوج‌ مصرف منتقل می‌کنند.

طالبی گفت: این به تولید یا بازدهی آن‌ها لطمه‌ای وارد نمی‌کند و در ازای آن طبق تفاهم‌نامه شرکت موظف بوده بر اساس شیوه‌نامه شرکت توانیر پاداش و تشویقی به این مشترکین بدهد که این پاداش در تابستان سال گذشته حدود یک ‌میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads