کد خبر: 16188 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 ژانویه 2013 - 13:48

عاقل منش، نایب رئیس شورا:

سه ماه بسیار سخت را در شهرداری پیش رو داریم.

خوبان خبر: طرح های عمرانی شهرداری با مشکل مواجه است و بودجه ها کاهش پیدا کرده است این در حالی است که قیمت آسفالت به دو برابر افزایش یافته است .

اعضای شورای اسلامی رشت خواستار همکاری ادارات و سازمان های دولتی با شهرداری در وصول مطالبات شدند .

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت دو شنبه شب در جلسه این شورا اظهار داشت : سه ماه بسیار سنگین و سخت برای رسیدگی به امور شهرداری و دریافت مطالبات در پیش داریم که باید همه دست به دست هم دهیم تا به مسایل مالی و مشکلات شهرداری رسیدگی شود .

ˈ محمدحسن عاقل منش ˈ گفت : شهرداری رشت تا پایان سال به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا بتواند نسبت به پرداخت های خود اقدام کند .

وی بر مرمت خیابان ها و آسفالت شهر تاکید کرد و افزود : آسفالت خیابان ها و معابر سطح شهر باید در دستور کار شهردار قرارگیرد زیرا وجود آسفالت از مطالبات مهم مردم است .

موسی ناصح رییس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی رشت نیز گفت : طرح های عمرانی شهرداری با مشکل مواجه است و بودجه ها کاهش پیدا کرده است این در حالی است که قیمت آسفالت به دو برابر افزایش یافته است .

وی افزود : برخی از مصوبات شورا مغفول مانده است و تکلیف شورا با شهرداری در این مصوبات مشخص نیست .

وی خواستار پیگیری جدی مصوبات شورا شد و تصریح کرد : مردم به این دلیل به شهرداری عوارض پرداخت می کنند تا وضع آسفالت و خیابان های آنها بهتر شود .

محمود مباحی رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت : تصمیمات شورا که بر مبنای امر شورایی و خرد جمعی اتخاذ می شوند باید اجرایی و پیگیری شوند .

وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه دولت مجوز جذب چهار هزار نفر به هر استانی را داده است استاندار گیلان نیز باید ترتیبی بدهد که براساس این دستور اشتغال برای افراد بومی فراهم شود .

وی اظهار داشت : بسیاری از سازمان ها و ادارات دولتی ساخت و ساز غیر مجاز انجام می دهند ولی در خصوص حق و حقوق شهرداری همکاری نمی کنند و بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمی کنند .

مباحی با اشاره به برخی ارقام بدهکاری ادارات رشت به شهرداری خواستار همکاری این ارگان ها و ادارات با شهرداری شد.

سیدمحسن پورفخریان رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز گفت: 450 میلیارد ریال دیون معوقه شهرداری از سال 90 به سال جاری حواله شده و در سال جاری با 45 درصد افزایش هزینه مواجه شده ایم و نزدیک به 35 درصد پرداخت های سال قبل که در جمع معادل 300 میلیارد ریال می شود بر عهده شهرداری قرار گرفته است که باید شهرداری نسبت به وصول آنها اقدام کند .

وی اظهار داشت : شهرداری رشت در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارد و در بهترین حالت توان اقتصادی آن به 50 درصد رسیده است که عدم اتکای شهرداری به درآمدهای ثابت و پایدار و نداشتن اوراق مشارکت از جمله مشکلات این شهرداری محسوب می شود .

 

انتهای پیام/842


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads