کد خبر: 161842 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 فوریه 2018 - 09:04

8 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موفق به دریافت جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شدند

8 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، موفق به دریافت جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شدند. در این راستا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی از زحمات این دانشجویان تقدیر کرد.

به گزارش خوبان، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، ضمن تقدیر از زحمات بنیاد نخبگان استان، گفت: فرد نخبه مرزهای زمانی و مکانی را طی می کند و خود را در عرصه رقابت جهانی می بیند.
وی از جوانان به عنوان گنج اصلی کشور نام برد و یادآور شد: در زمان های گذشته اساتیدی همچون ابن سینا و … در چندین رشته علمی مهارت داشتند و به عنوان نخبگان آن دوره محسوب می شدند. اما امروزه با گسترش علوم، مهارت در یک حوزه و یا یک داشتن مهارت خاص این فرصت (نخبگی) را ایجاد می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: داشتن علم به تنهایی ملاک نخبه بودن نیست. شما نخبگان برای متفاوت بودن باید نوآوری و خلاقیت داشته باشید. مهترین تفاوت بشر با موجودات دیگر نیز در این است. نوآوری و خلاقیت ذاتی نیست بلکه اکتسابی است. در این زمینه نکته کلیدی که به آن باید توجه داشت، استمرار حرکت است و این مهترین تفاوت بین کسانی است که می توانند اثرگذار باشند. استمرار حرکت، یعنی تلاش خستگی ناپذیر که مهترین اصل موفقیت و رشد و تعالی است.
وی در پایان با اشاره به این که یکایک نخبگان چشم امید جامعه و کشور هستند، اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان شاهد توسعه نخبگی در سطح استان باشیم .
دکتر اصفهانی- رییس بنیاد نخبگان استان گیلان نیز هدایت استعداد پرورش یافته در مسیر درست را مهم دانست و گفت: موثر بودن برتر از موفق بودن است و اثر گذارا بودن فرد نخبه در سازمان، موسسه حتی در کشور خود، بزرگترین وجه شاخص یک نخبه است. وی در ادامه با اشاره به اهداف بنیاد نخبگان استان، شناسایی و توانمند کردن شخص نخبه، گفت: عنوان نخبگی یک پدیده مسوولیت آور است نه پدیده محدویت آور. نخبگان به عنوان آینده سازان کشور مسوولیت بیشتری دارند چون دارای استعداد بهتری هستند و طبعا بایستی بشتر مسوولیت پذیر باشند.
دکتر اصفهانی در پایان از رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان نخبگان نام برد و اظهار داشت: مسوولین دانشگاه با توجه به توانایی های بالای علمی مسوولیت پذیر هستند.
دکتر شادمان نعمتی- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز رویکرد اصلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را رویکرد حل مساله عنوان کرد و گفت: نبوغ و نخبگی یعنی تلاش و 99 درصد نخبگی یعنی تلاش و باید این مسیر تداوم یابد تا بتوانیم مساله را حل کنیم. وی نیروی انسانی را بزرگترین ثروت دانشگاه علوم پزشکی خواند و با اشاره به اهداف کمیته تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه از جذب دانشجو پژوهشیار خبر داد.
دکتر نعمتی در ادامه تصریح کرد : دانشگاه علوم پزشکی گیلان هرگونه همکاری و تعامل با بنیاد نخبگان را در راستای رویکرد حل مساله و ساختن اکوسیستم مناسب برای نخبگان در دستور کار دارد.
در ادامه نخبگان حاضر در جلسه دیدگاه های خود را در خصوص واژه نخبه و اهداف خود بیان کردند.
در خاتمه از 8 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، که موفق به دریافت جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شده بودند، تقدیر شد./ص
انتهای پیام/885552

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads