کد خبر: 161778 - تاریخ: چهارشنبه، 21 فوریه 2018 - 15:02

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شناسایی ۱۵۰ بیمار اوتیسمی در گیلان

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی ۱۵۰ بیمار اوتیسمی در گیلان خبر داد و گفت:تعداد بیماران اوتیسمی موجود در استان گیلان، بیش از مواردی است که تاکنون شناسایی شده‌اند.

به گزارش خوبان، دکتر علی داودی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن اوتیسم و خانواده‌های بیماران اوتیسمی، از شناسایی ۱۵۰ بیمار اوتیسمی در گیلان خبر داد و اظهار کرد:تعداد بیماران اوتیسمی موجود در استان گیلان، بیش از مواردی است که تاکنون شناسایی شده‌اند.

وی از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای شناسایی و درمان این بیماران خبر داد و افزود:خانواده‌های که دارای فرزند اوتیسمی هستند برای نگهداری آنها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در زمینه آموزش و درمان به آنها کمک نماید.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،از انجمن اوتیسم گیلان خواست تا برای آموزش خانواده های کودکان اوتیسمی در برنامه های آموزشی سلامت محور سرای محلات رشت که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری رشت بر گزار می‌شود،شرکت کنند.

داودی به خانواده‌های بیماران اوتیسمی ادامه داد:تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان گیلان آمادگی دارند تا با توجه شرایط کودکان اوتیسمی زمان انتظار ارایه خدمات به آنان را به حداقل برسانند.

در ادامه هر یک از خانواده‌های کودکان اوتیسمی به بیان مشکلات خود پرداختند و راهکارهای عملی جهت حل مشکلات آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا،اوتیسم یا در خود ماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی،کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود.این اختلال که در پسران شایع‌تر از دختران است با علائمی نظیر رفتارهای تکراری،بی‌توجهی، نداشتن واکنش مناسب به محرک‌های بیرونی و به طور کلی اختلال در ارتباط تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند. علّت اصلی این بیماری ناشناخته بوده و باعث اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی می‌شود .


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads