کد خبر: 161750 - تاریخ: چهارشنبه، 21 فوریه 2018 - 08:56

لایحه صندوق مکانیزه فروش در سال ۹۷ اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت درآمدهای مالیاتی برای کشور گفت: لایحه صندوق مکانیزه فروش در سال ۹۷ در کشور اجرا می‌شود.

به گزرش خوبان ، محمود شکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: لایحه صندوق مکانیزه فروش از مواردی است که کمیسیون اقتصادی مجلس کار بررسی آن را به پایان رسانده و طرح مذکور را برای بررسی در صحن علنی به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اجرای این طرح در سال 97، نه تنها سیستم اخذ مالیات و ارزش افزوده به عدالت مالیاتی نزدیک می‌شود بلکه از فرارهای مالیاتی افراد خاص نیز جلوگیری به‌عمل می‌آید.

شکری درباره نحوه اجرای طرح جامع مالیاتی کشور نیز بیان داشت: شرکتی که مامور اجرای این طرح در کشور بود باید در پایان سال 92 آن را به پایان رسانده و تحویل می‌داد اما پس از گذشت چندین سال هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ابراز داشت: یکی از علت‌های اساسی که در عدم تحقق طرح جامع مالیاتی کشور نقش مهمی داشته ضعف مدیریتی و بی‌توجهی مدیران وزارت اقتصاد و دارایی نسبت به انجام آن است.

وی درباره اجرای سیستم مالیات بر ارزش افزوده در کشور عنوان کرد: این قانون نیز تاکنون به دلایل مختلف به‌طور کامل اجرایی نشده و علت آن نیز عدم وجود زیرساخت‌های لازم طرح یعنی لایحه صندوق مکانیزه فروش در کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس منابع مالیاتی را ضامن رشد و توسعه کشور خواند و گفت: برای اجرای درست و دقیق فرآیند کسب درآمدهای پایدار مالیاتی، باید هرچه زودتر زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن در کشور فراهم شود.

شکری نفت را سرمایه اقتصادی و ارزشمند کشور دانست و اظهار داشت: معتقدم اگر سیستم صحیح مالیات و ارزش افزوده در کشور به‌خوبی به اجرا در آید دیگر برای تحقق درآمدها و ایجاد رشد و توسعه نیازی به خام فروشی منابع سرمایه‌ای نیست.

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads