کد خبر: 16166 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 ژانویه 2013 - 11:06

در مسجد سوخته تکیه رشت؛

مراسم گرامیداشت شهید منعم برگزار گردید

خوبان خبر: مراسم گرامیداشت شهید منعم با حضور جمعی از مسئولین شهرستان رشت، روز شنبه در مسجد سوخته تکیه رشت برگزار گردید.

به گزارش خوبان، مراسم گرامیداشت شهید منعم با حضور مهندس خسرو صادقی معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری گیلان، حجت الاسلام عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ، و جمعی از مسئولین شهرستان رشت، روز شنبه (1391/10/16) در مسجد سوخته تکیه رشت برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام عادلی ضمن تجلیل از مقام شهدا اظهار داشت: آن بصیرتی که مقام معظم رهبری از آن سخن می گویند به برکت دو چیز برای ملت ایران حاصل شد: به برکت هدایت های حکیمانه ی مقام معظم رهبری و به برکت خون این شهیدان است. هر خونی که روی زمین ریخته شود ایجاد رعب و وحشت می کند، به استثنای خون شهید که روشنگری می کند و جرئت می دهد .

از دیگر ویژگی های خون شهید این است که به انسان بصیرت می دهد و به جامعه دل و جرئت می دهد . همان مردمی که درچند سال اول پس از حادثه ی عاشورا جرئت نمی کردند که حتی با امام زین العابدین (ع) رفت و آمد داشته باشند ، در چند سال بعد از حادثه ی عاشورا جرئت کردند و بارها در مقابل حکومت طاغوت ایستادند . این اثر خون شهید است که  روشنگری و بصیرت و آگاهی ایجاد می کند.

ایشان ادامه دادند : خداوند 9 صفت شهید را در یک آیه ذکر نموده است که از جمله ی آن ها این است که شهدا آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند. و احسنت به شما مردم قدردان و بزرگوار که 29 سال برای شهید منعم مراسم سالگرد برگزار می کنید.

در مراسم یک شهید این جمعیت و این حضور به برکت خون شهداست.

ایشان در پایان افزودند : پدر شهید منعم نیز از وعاظ و خطبا و روحانیون انقلابی بنام بودند که فرزند خود را تقدیم انقلاب کردند.

 

انتهای پیام/86


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads