کد خبر: 161629 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 فوریه 2018 - 09:04

مسئولان از حضرت زهرا(س) درس ساده‌زیستی بگیرند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ساده‌زیستی و عدم تجمل‌گرایی یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بود و مدیران و مسئولان باید از این سیره درس بگیرند تا دچار تجمل‌گرایی نشوند.

به گزارش خوبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی امشب در ویژه مراسم “سوگواره یاس نبوی” در بقعه حضرت فاطمه اخری(س) در رشت اظهار داشت: در قرآن کریم بیش از 130 آیه در شان حضرت زهرا(س) نازل شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آیه “تطهیر” را به عنوان یکی از آیاتی که در شان حضرت زهرا(س) نازل شده است معرفی کرد و عنوان داشت: یکی دیگر از آیاتی که در شان حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت نازل شده آیه “مباهله” است.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را بانویی قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) جملات متعددی را بارها در شان حضرت زهرا(س) بیان کرد اما این جملات تنها از روی احساس نبوده بلکه از روی عقلانیت است.

محمدی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در سخت‌ترین شرایط سبب آرامش پیامبر اکرم(ص) می‌شد ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) دخترش را روح، جان و عشق خود می‌دانست و او را “ام ابیها” خطاب می‌کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: اگر حضرت فاطمه زهرا(س) نبود هیچ همسری و هیچ فرد هم‌کفوی برای امیرالمومنین حضرت علی(ع) پیدا نمی‌شد.

محمدی حضرت زهرا(س) را یار و یاور حضرت علی(ع) دانست و اظهار داشت: امیرالمومنین بارها این کلام را بیان کرد که فاطمه(س) هیچ‌گاه از من چیزی نخواست و من را ناراحت نکرد.

وی با اعلام اینکه حضرت زهرا(س) الگوی تمام انسان‌های عالم است خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) عابده‌ترین و صالح‌ترین فرد زمان زندگی خود است و زندگی او سراسر بندگی خدا است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دفاع حضرت زهرا(س) از حضرت علی(ع) را اقدامی مهم و تاریخی دانست و ابراز داشت: اگر ایثار و فداکاری فاطمه زهرا(س) نبود ولایت علی(ع) به ما نمی‌رسید.

وی با تاکید بر لزوم قرائت قرآن کریم عنوان داشت: حضرت زهرا(س) علاقه بسیاری بر قرائت قرآن داشت و بارها مردم را به این امر دعوت کرد اما امروز علت اکثر مشکلات مردم و مسلمانان فاصله گرفتن از قرآن است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز داشت: ساده زیستی و عدم تجمل‌گرایی یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است و مدیران و مسئولان باید از این سیره درس بگیرند تا دچار تجمل گرایی نشوند.

محمدی با اشاره به سبک زندگی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یکی از رهبرانی بودند که به‌معنای واقعی از تجمل‌گرایی دوری می‌کردند و همین امر سبب شد تا معادلات جهانی را برهم بزنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: برخی افراد تا زمانی که مسئولیتی ندارند شعار ساده‌زیستی می‌دهند اما زمانی که به منصب و مقامی می‌رساند به تجمل‌گرایی رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه برخی افراد تصور می‌کنند انقلاب دیگر تمام شده است تصریح کرد: انقلاب ما هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و همیشه جریان دارد و ما باید مراقب باشیم در مسیر انقلاب خسته و زمین‌گیر نشویم.

محمدی با تاکید بر اینکه ملت ایران به راهی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند ایمان دارند اظهار داشت: مردم اعتمادشان به نظام را با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با ببان اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم است خاطرنشان کرد: درست است که ضعف و نقص‌هایی در کشور وجود دارد اما نباید خدمات انقلاب نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads