کد خبر: 161626 - تاریخ: دوشنبه، 19 فوریه 2018 - 17:42

کشفیات مواد مخدر در استان گیلان ۴۱ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه امسال ۳ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در گیلان کشف شد گفت: کشفیات مواد مخدر در استان گیلان ۴۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش خوبان سرهنگ احدالله احدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: اعتیاد و مواد مخدر یکی از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی است که پایه و اساس بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کنونی را شامل می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مواد مخدر هزینه‌‌های غیرقابل جبرانی را به جامعه تحمیل می‌کند تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر امروز به یک جبهه در کشور تبدیل شده است و باید در این حوزه جهاد‌گونه فعالیت کرد.

احدی با تاکید بر اینکه پدیده‌ اعتیاد موجب دگرگونی ساختار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه می‌شود گفت: از ابتدای امسال تاکنون 47 مرحله طرح مبارزه با مواد مخدر در استان اجرا شده و در این طرح‌ها بیش از 71 باند عناصر اصلی تولید و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح‌ها 20 نفر از عناصر اصلی باند توزیع مواد مخدر در استان گیلان دستگیر شدند تاکید کرد: علاوه بر برخورد با قاچاقچیان، مبارزه با خرده فروشان، پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متهاجر از دیگر فعالیت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان از اجرای 62 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در 11 ماهه امسال در استان گیلان خبر داد و افزود: میزان دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

احدی با بیان اینکه امسال 3 تن و 100 کیلو‌گرم انواع مواد مخدر در استان گیلان کشف شده و کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش یافته است گفت: مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان با مشارکت و همکاری مردم به‌طور مطلوب‌تری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یک ماه گذشته 470کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان گیلان از 9 باند در 9 عملیات مجزا کشف شده است افزود: افزایش 41 درصدی کشف مواد مخدر در استان گیلان با توجه به تولید انبوه مواد مخدر در کشور همسایه، همت و همکاری مضاعفی را در استان گیلان در این حوزه می‌طلبد.

احدی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی برای کشف مواد مخدر در استان گیلان وجود ندارد و این مقوله در حال بررسی و رایزنی در استان است گفت: امسال طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شامل پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان متهاجر در 10 مرحله در استان گیلان اجرا شده و این طرح در ایام نوروز ادامه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر اینکه به‌منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان طرح‌های گسترده‌ای در محورهای ورودی و خروجی گیلان اجرا می‌شود بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

احدی از وجود بیش از 50 هزار معتاد در استان گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از 200 معتاد متجاهر دارد خاطرنشان کرد: امسال 300 نفر از معتادان جمع‌آوری شده در استان گیلان در قالب ماده 16 در مراکز درمانی درمان شدند.

وی با تاکید بر اینکه امسال بیش 40 هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی پیشگیری از مواد مخدر و آشنایی با مواد مخدر در استان گیلان برگزار شده است گفت: شناسایی و پیشگری از مصرف مواد مخدر نیازمند آموزش و پیگیری گسترده در جامعه است که با همکاری خانواده و نهادها به‌صورت مطلوب‌تری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads