کد خبر: 161588 - تاریخ: دوشنبه، 19 فوریه 2018 - 08:22

بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی گیلان چرخه درمان را با مشکل روبرو کرده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی گیلان چرخه درمان را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش خوبان، محمدتقی آشوبی در رشت با اشاره به ماده ۹۲ قانون برنامه پنجم و ششم توسعه مبنی بر اختصاص ۱۰ درصد از منابع فروش حق بیمه‌های تجاری به بخش درمان اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم بیمه‌های تجاری باید ۱۰ درصد از منابع حاصله از فروش بیمه را به‌حساب وزارت بهداشت و درمان واریز کنند تا بیماران تصادفی در بیمارستان‌های دولتی رایگان درمان شوند.

وی از درمان حدود ۱۹ هزار بیمار تصادفی در مراکز درمانی گیلان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای درمان این تعداد از بیماران حدود ۲۶ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داشت که تنها شش میلیون آن با دانشگاه تسویه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شرکت‌های بیمه تجاری ۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بدهکار هستند گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای درمان بیماران تصادفی خود با مشکل روبرو است چون باید برای بیماران تصادفی لوازم و تجهیزات پزشکی خریداری کند تا زمان عمل و دوره درمانشان به تعویق نیفتد.

آشوبی از بدهی حدود یک هزار میلیارد تومانی بیمه‌های تجاری به وزارت بهداشت و درمان در کل کشور خبر داد و گفت: بدهی بالای بیمه‌ها به دانشگاه باعث شده تا چرخه معیوبی را در درمان شاهد باشیم و در سرویس‌دهی به بیماران با مشکلات عدیده مواجه شویم.

وی افزود: بیمه‌های تجاری در موقع بیمه گری پول را به‌صورت کامل از بیمه‌گذار دریافت می‌کنند درحالی‌که در پرداخت سهم وزارت بهداشت تعلل می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه شرکت‌های تجهیزات پزشکی و درمانی از فروش نسیه تجهیزات به دانشگاه ابا دارند، گفت: در حال حاضر همه شرکت‌های تجهیزاتی به‌صورت نقد به ما تجهیزات می‌فروشند و دانشگاه هم از عهده هزینه‌های سنگین درمان و خرید تجهیزات درمانده است و لازم هست هرچه سریع‌تر بیمه‌ها نسبت به معوقات خود اقدام کنند.

منبع : فارس
انتهای پیام/266

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads