کد خبر: 161490 - تاریخ: یکشنبه، 18 فوریه 2018 - 10:11

معاون گمرک ایران:

گمرک ایران مقام اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر دنیا را دارد

معاون گمرک ایران گفت: براساس اعلام سازمان های بین المللی، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مقام اول و در مبارزه با قاچاق کالا مقام دوم دنیا را دارد.

به گزارش خوبان،  علی بعیدی مفردنیا در مراسم معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی، دقت و سرعت را دو مولفه اصلی فعالیت گمرک دانست و اظهار کرد: توازن دقت و سرعت انجام امور گمرکی با استفاده از فناوری های نوین محقق می شود.

وی با اشاره به سابقه 50 ساله فعالیت گمرک در کشور، افزود: ماهیت گمرک به عنوان یک دستگاه نظارتی تغییر کرده و از نقش دریافت عوارض و مالیات صرف خارج شده است. در واقع مردم انتظار خرید کالاهایی سالم، با کیفیت و استاندارد را دارند.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران، با اشاره به نقش صیانتی این دستگاه، تصریح کرد: با وجود مدیریت هوشمند در امور گمرکی دیگر نمی توان در گمرکات نقش سنتی را ایفا کرد لذا به کارگیری خدمات الکترونیکی به عنوان عالی ترین نقطه خدمات گمرکی ضرورت دارد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه امروز شاهد تحول خوبی در گمرک ایران هستیم، خاطرنشان کرد: گمرک ایران مقام نخست خدمات الکترونیکی را در کشور کسب کرده است. همچنین براساس اعلام سازمان های بین المللی، در مبارزه با قاچاق مواد مخدر مقام اول و در مبارزه با قاچاق کالا مقام دوم دنیا را دارد.

بعیدی مفردنیا، با بیان اینکه در حال حاضر 14 گمرک کشور به دستگاه ایکس.ری مجهز هستند، گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، 19 گمرک کشور نیز به این دستگاه مجهز می شوند.

وی استفاده از نرم افزارهای گمرکی موبایل، ارزش گذاری داینامیک و تجزیه و تحلیل تصاویر ایکس.ری به صورت هوشمند را از جمله مهمترین برنامه های گمرک ایران در آینده دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه دنیا در حال گام برداشتن به سوی ارائه خدمات گمرکی بر روی تلفن های همراه ارباب رجوع است لذا اگر از این موضوع غفلت کنیم، عقب می مانیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران، با اشاره به عملکرد این دستگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: گمرک رتبه برتر پروژه های اقتصاد مقاومتی را به دست آورده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر جدید گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی نیز در ادامه، یکی از برنامه های در دستور کار را انجام عملیات پیش اظهاری قبل از رسیدن کالا به سرزمین منطقه ای دانست و عنوان کرد:صدور اظهارنامه گمرکی کالاها قبل از رسیدن به بنادر نیازمند نیازمند همکاری اتاق بازرگانی است.

وی کاهش میزان توقف کالا در بندرگاه را مهمترین مزیت این اقدام دانست و متذکر شد: بیش از 95 درصد کالاهای وارده به گیلان، کالاهای سرمایه ای و واسطه ای هستند و کالای مصرفی در شمال کمتر وارد می شود.

این مقام مسئول، با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در بخش های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی، گفت: قرار گرفتن گیلان در مسیر دو کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب و خصوصا همسایگی با کشورهای حاشیه خزر به عنوان بازار قابل توجه صادارت کالای ایرانی، می تواند در رشد صادرات نقش ارزنده ای ایفا کند.

یوسفی نژاد، گمرک را منشا تحولات بزرگ در کشور دانست و اضافه کرد: راه اندازی موفقیت آمیز سامانه جامع امور گمرکی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات این دستگاه نظارتی است.

ناظر جدید گمرکات گیلان، با بیان اینکه بندر انزلی به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با همکاری متقابل دستگاه های صادرکننده مجوزهای قانونی می توان شاهد ایجاد تجارت روان و خوبی در استان بود.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads