کد خبر: 161487 - تاریخ: یکشنبه، 18 فوریه 2018 - 10:05

سخنگوی سازمان ثبت احوال:

کارت های ملی فقط تا اولین روز سال ۹۷ اعتبار دارند

تاریخ ثبت نام کارت ملی هوشمند بنابر آخرین اخبار ۲۰ اسفند اعلام شد که حواشی های زیادی را در پی داشت سخنگوی سازمان ثبت احوال ضمن رد این خبر گفت: کارت های ملی تا اولین روز سال ۹۷ اعتبار دارند.

به گزارش خوبان، در حالی آخرین مهلت ثبت نام و تغییر کارت ملی به کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری اعلام شده است که می توان گفت بسیاری از مردم حتی  خبر ندارند که چنین زمانی برایشان تعیین شده است و به نظر اطلاع رسانی در این خصوص بسیار کمرنگ بوده و تنها به چند مصاحبه تلویزیونی ختم شده است . مصاحبه هایی که شاید اصلا دیده هم نشده است در حالیکه باید برای چنین تغییری و تاکید بر توجه مردم اطلاع رسانی گسترده تری در سطح شهر و مراکزی مثال بانک ها صورت گیرد.

این کمرنگی اطلاع رسانی درحالی پررنگ دیده می شود که سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال از علت این نوع اطلاع رسانی می گوید :« حدود ۴۰ مرتبه در رسانه ملی از جمله شبکه آموزش، شبکه دو، شبکه خبرو… در این خصوص و برای اطلاع رسانی به مردم  گفت و گوی زنده داشته ام ، فکر نمی کنم در مورد هیچ موضوعی در کشور مانند کارت ملی اطلاع رسانی شده باشد. بنده حتی می توانم این ادعا را اثبات نیز کنم.»

بر پایه این گزارش ، بنابر آخرین اخبار، آخرین مهلت برای تعویض کارت ملی ۲۰ اسفند ماه است این درحالی است که سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت و گو با برنا آخرین فرصت را آخرین روز سال جاری اعلام کرد .

سیف الله ابوترابی خاطر نشان کرد: « دو مبحث جداگانه دراینباره وجود دارد که متاسفانه خلط مبحث شده است. ما اعلام کردیم که کلیه کارت های ملی   تا بیست و نهم اسفند ماه سال جاری اعتبار دارند ولی ثبت نام برای تغییر کارت ملی سال آینده نیز ادامه دارد  .

منیع : برنا
انتهای پیام/58

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads