کد خبر: 161433 - تاریخ: شنبه، 17 فوریه 2018 - 17:57

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

اجرای طرح نظام مراقبت سندرومیک بیماری‌های گیلان برای نخستین بار در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای پایلوت طرح پدافندی مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌ها در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا خبر داد.

به گزارش خوبان، شاهرخ یوسف زاده پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: پدافند غیرعامل فراتر از ساخت‌وسازها است و در حوزه سلامت نیز قابلیت اجرایی دارد.

وی به تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراقبت پیش از بیماری اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح نظام مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌ها را در استان اجرا و مورد بازدید کارشناسان بهداشت جهانی قرارگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه نظام مراقبت سندرومیک توسط کارشناسان سازمان‌های جهانی مورد تأیید قرارگرفته گفت: در مراقبت سندرومیک اپیدمی وقتی میکروب یا عامل بیماری‌زا به بدن وارد می‌شود، بیماری شناسایی و به مراکز بهداشت و درمانی ارجاع می‌شوند.

یوسف زاده با اعلام اینکه طرح مذکور در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا به‌صورت آزمایشی آغازشده گفت: به‌زودی در همه شهرستان‌های استان گیلان طرح مراقبت سندرومیک اپیدمی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این نوع مراقبت و ایجاد یک نوع پدافند قبل از بیماری بیان کرد: با توجه به اهمیت و نوع کار سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در همه کشورهای مدیترانه و حاشیه خزر این طرح اجرا شود.

 

انتهای پیام/1525


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads