کد خبر: 161406 - تاریخ: شنبه، 17 فوریه 2018 - 08:12

رضوانشهر کانون پرورش و نگهداری شترمرغ در گیلان

دیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گیلان از پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی این صندوق به نیازمندان استان طی ده ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خوبان، رضاطلایی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به پیشرفت دانش روز، تعداد فعالان بخش کشاورزی برای نگهداری و پرورش شتر مرغ از جمله در سطح استان گیلان رو به افزایش است، و برخی جویندگان کار هم مایل به فعالیت در این عرصه هستند.
وی با بیان این مطلب که پرورش این پرنده می تواند برای بسیاری افراد نیز درآمدزا باشد افزود : تولیدکنندگان به حمایت دولت نیاز دارند و اگر از من تولید کننده در پرورش و نگهداری شتر مرغ حمایت شود، می توان تعداد مولدها و شترمرغ ها را افزایش داد و با این کار گوشت و چرم بیشتری تولید و صادر کرد.
طلایی بیان کرد: از 21 سال پیش این صنعت را برای اولین بار در سطح استان گیلان پایه گذاری کردم و هم اکنون در این مزرعه واقع در روستای کلیمان رضوانشهر60 قطعه شترمرغ مولد با ظرفیت تولید حدود 3 هزار قطعه جوجه در سال پرورش داده می‌شود.
وی گفت: از این مزرعه که از سال 76 فعالیت خود را در زمینه پرورش شترمرغ آغاز کرده است یکهزار و 250 قطعه جوجه شترمرغ به ارمنستان، عراق، تاجیکستان و آذربایجان صادر کرده است.
طلایی با اشاره به اینکه ارزش شترمرغ فقط به گوشت و تخم آن خلاصه نمی شود، گفت: این پرنده بزرگ هیچ دورریزی نداشته و از پر، پوکه تخم، پوست، چربی و روغن آن در صنایع دستی، کیف و کفش و پزشکی هم استفاده می شود.
در حال حاضر 365 قطعه شترمرغ مولد و پرواری در 6 مزرعه در شهرهای رضوانشهر، رودبار، تالش، ماسال و فومن پرورش و نگهداری می شود و گیلان، نخستین استان صادرکننده جوجه شترمرغ در کشور است.

 

انتهای پیام/3500


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads