کد خبر: 161248 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 فوریه 2018 - 08:35

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

کشاورزان گیلان برای گذران زندگی با مشکل مواجه‌اند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۸ درصد شاغلان استان گیلان در بخش کشاورزی فعالیت دارند گفت:‌ وضعیت معیشتی فعالان کشاورزی گیلان مطلوب نیست.

به گزارش خوبان، علیرضا شعبان‌نژاد  روزگذشته در همایش مدیران خلاق و نوآور گیلان که در رشت برگزار شد ا‌ظهار داشت:‌ 28 درصد شاغلان استان گیلان در بخش کشاورزی فعال هستند و با مشقت زندگی خود را می‌گذرانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد:‌ فعالان تنها 18 درصد درآمد کسب شده در استان گیلان مربوط به حوزه کشاورزی است و این آمار نشان‌دهنده عمق مشکلات فعالان این عرصه بسیار مهم در استان است.

شعبان نژاد خاطرنشان کرد:‌ گیلان از استان‌های فعال کشاورزی در سطح کشور محسوب می‌شود و با 430 هزار هکتار زمین زراعی و باغی تعداد ‌330 هزار نفر بهره‌بردار را در حوزه‌‌های مختلف و متنوع خود جای داده است.

وی عنوان کرد:‌ زمین،‌ سرمایه،‌ نیروی انسانی و دانش چهار عامل مهمی است که در تولید نقش اساسی را ایفا می‌کنند اما آنچه که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود استفاده از خلاقیت و نوآوری در روند تولید محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود:‌ باید در حوزه برندسازی و معرفی افراد خلاق و نوآور در گیلان تلاش بیشتری انجام دهیم زیرا تنها با چنین رویکردی میزان بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی استان افزایش می‌یابد.

شعبان نژاد اظهار داشت:‌ اینکه افرادی در هر شرایطی می‌توانند در عرصه تولید موفق‌تر از دیگران ظاهر شوند به‌علت فکر و ایده برتری است که آن مدیر خلاق برای تولید بیشتر و بهره‌وری از آن به نحو مطلوبی استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه ما مدیون تحصیلات دانشگاهی هستیم اما این به تنهایی نمی‌تواند ضامن کافی برای رشد تلقی شود بلکه حمایت از طرح‌های خلاقانه و نخبگان عرصه‌های مختلف باید در راس فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads