کد خبر: 161226 - تاریخ: چهارشنبه، 14 فوریه 2018 - 22:03

آموزش حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر گیلان جهت تشکیل تیم درمان اضطراری

۲۷۲ تن از کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب تیم‌های BHCUدرمان اضطراری، سازماندهی شده و دوره های آموزش‌های تخصصی لازم را با موفقیت سپری نموده اند.

به گزارش خوبان،  نهضت قنبرزاده اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل معاونت درمان، شهرستان‌های دارای جمعیت صد هزار نفر باید یک تیم درمان اضطرای داشته باشند تا در زمان بروز حوادث احتمالی این تیم‌ها با حضور در منطقه حادثه دیده خدمات درمانی اولیه را به مردم ارایه دهند. اما با توجه به بافت و تراکم جمعیتی و میزان حادثه خیزی استان گیلان و از سویی جاذبه های بدیع و ورود گردشگران در تمامی فصول سال به این استان، تشیکل ،سازماندهی و آموزش مستمر برای تیمهای درمان اضطراری در ۱۶ شهرستان استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این تیم‌ها شامل دو پزشک، دو پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، کارشناس بهداشت، تکنسین دارویی، کارشناس بهداشت روان، تکنسین فنی و سه امدادگر است که دوره‌های آمادگی و درمان اضطراری را آموزش می بینند.

معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این تیم‌ها طی مدت شش ماه گذشته با حضور  مدرسین و کارشناسان معاونت درمان، آموزش‌های لازم برای تشکیل تیم‌های درمان دریافت کردند تا در مواقع ضروری از جمله مانورهای اضطراری و زمان حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان گیلان به استعداد ۱۷ نفر از تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری در منطقه آق بابای استان قزوین در دوره بقا در شرایط سخت با حضور استانهای قم, البرز, تهران, مازندران شرکت خواهد نمود .

دوره بقا در شرایط سخت یکی از دوره های توان افزایی تیم های بهداشت و درمان اضطراری است که در قالب کلاسهای آموزشی و فعالیتهای عملیاتی و تخصصی به مدت ۳ روز به میزبانی استان قزوین  برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/41524562


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads