به گزارش خوبان، ساعاتی قبل (چهارشنبه ۲۵ بهمن) پیکر ۳ تن از شهدای سانحه سانچی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال تعدادی از مقامات کشوری، لشکری و خانواده های شهدای خدمت قرار گرفت.

قرار بود علی ربیعی، رئیس کمیته رسیدگی به حادثه سانچی نیز در این مراسم حضور یابد اما این مراسم در غیبت او برگزار شد. رییس سازمان بنادر و کشتیرانی و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در این مراسم حضور داشتند.

از ۳۰ خدمه ایرانی سانحه تصادم کشتی سانچی، پیکر شهدای خدمت میلاد آروی، مجید نقیان و محمد کاووسی شناسایی شد که امروز پس از انجام تشریفات قانونی تطبیق نمونه دی.ان.ای خانواده این دریانوردان در هنگ کنگ وارد کشور شدند.

سیروس کیان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به آخرین پیگیری های انجام شده در مورد حادثه سانچی مطرح کرد: ‌برای یافتن پیکر دیگر خدمه کشتی ایرانی، گروه تجسس به عمق ۱۱۵ متری راه یافته است اما به علت آلایندگی شدید و از بین رفتن مخازن سوختی، شرایط برای ادامه تجسس کمی دشوار است.

او ادامه داد: آلایندگی شدید زیست محیطی سبب از بین رفتن بدنه کشتی شده است؛ باوجود این، امید برای یافتن پیکر دیگر خدمه همچنان باقی است.

مدیر شرکت ملی نفتکش ایران در خاتمه گفت: یکی از این سه پیکر روی آب شناور بوده و دو پیکر دیگر بر روی عرشه پیدا شده است.

۱۶ دیماه سال جاری یک فروند نفتکش ایرانی در حین عملیات انتقال میعانات گازی به کره جنوبی در آبهای چین با کشتی فله بر چینی دچار تصادم شد و همه خدمه کشتی ایرانی که ۳۰ نفر ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی بودند جان باختند.