کد خبر: 161146 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 فوریه 2018 - 15:37

رشد 27 درصدی کشفیات موادمخدر استان گیلان در سالجاری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از رشد 27 درصدی کشفیات موادمخدر استان در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه امروز در نشست خبری ، با بیان اینکه از شروع سال جاری، 2 تن و 761 کیلوگرم مواد مخدر در استان گیلان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: میزان کشفیات موادمخدر استان گیلان در سال جاری 27 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.
این مقام انتظامی افزود: تعداد دستگیرشده‌های حوزه مواد مخدر در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.
وی پیشگیری از اعتیاد را از حوزه‌های مهم در مبارزه با موادمخدر قلمداد کرد و افزود:‌ برای پیشگیری از اعتیاد باید آگاهی عمومی مردم در مورد مصرف موادمخدر افزایش پیدا کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان اجتماعی‌شدن رویکرد مبارزه با موادمخدر را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: مهم‌ترین نتایج این رویکرد، حساس‌تر شدن مسئولان و مدیران تصمیم گیرنده به موضوع موادمخدر است.
سرهنگ جعفری خیرخواه آسیب‌های ناشی از موادمخدر را یک موضوع جهانی قلمداد کرد و افزود:‌ همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای حل این معضل به صورت جدی و میدانی فعالیت کنند.
این مقام انتظامی تقویت باورها و تفکر مذهبی برای نجات جوانان از بیراهه‌ها را موثر دانست و اضافه كرد: پايبندي به اصول و باورهاي اسلامي مي‌تواند گرايش جامعه به مصرف موادمخدر را كاهش بدهد.
وی با اشاره به برخي باورهاي غلط جامعه در خصوص موادمخدر، اظهار داشت: مطبوعات، رسانه ملي و آموزش و پرورش بايد براي اصلاح چنين باورهايي تلاش به خرج دهند.
سرهنگ خيرخواه با تاكيد بر اينكه موضوع مبارزه با موادمخدر در درجه اول بايد در خانواده‌ها شكل بگيرد، خاطرنشان كرد: والدين بايد با حساسيت و نظارت دقيق، علاوه بر آگاهي‌بخشي به فرزندان خود در خصوص تبعات سوء مصرف موادمخدر، با آنان ارتباط دوستانه و صميمي برقرار كنند.

انتهای پیام/54


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads