کد خبر: 161128 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 فوریه 2018 - 08:54

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

مهلت تعویض کارت هوشمند ملی تمدید نمی‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تاریخ اعتبار کارت‌های ملی گفت: مهلت تعویض کارت هوشمند تمدید نخواهد شد.

به گزارش خوبان، سیف‌اله ابوترابی گفت:کارت‌های ملی که بیست و نهم اسفند مهلت پایان اعتبار آنهاست از ابتدای فروردین ۹۷ هیچ اعتباری نخواهد داشت و قابل استفاده نخواهدبود.
ابوترابی توصیه‌ کرد: شهروندان حداقل تا قبل از ۲۹ اسفند پیش ثبت‌نام و با توجه به زمان‌بندی‌ها به مراکز مراجعه کنند تا بتوانند بدون مشکل از خدمات مدنظرشان مثل استعلام‌های مختلف استفاده کنند.
ابوترابی با اشاره به ۷ ساله بودن اعتبار کارت‌های ملی تصریح کرد: تقریباً ۶ میلیون نفر از هموطنان داخل کشور و آن گروه که خارج از ایران سکونت دارند سال‌های ۹۰ و ۹۱ اقدام به دریافت کارت ملی کرده‌اند، بنابراین با درنظر گرفتن شرایط آن روز به این افراد کارت‌های قدیمی ارائه شده است که این گروه از دارندگان کارت ملی قدیمی با درنظر گرفتن تاریخ اعتبار می‌توانند به مراکز برای تعویض کارت خود مراجعه کنند.
وی با تأکید براینکه گروه یاد شده می‌توانند هم‌اکنون نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند اما هیچ اجباری نیست و با توجه به افزایش تقاضا و ازدحام موجود می‌توانند متناسب با تاریخ اعتبار کارت‌هایشان اقدام کنند. ابوترابی افزود: تاکنون بیش از ۳۷ میلیون نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۳ میلیون نفر به صورت کامل مراحل ثبت‌نام را انجام داده‌اند و کمی بیشتر از ۳۱ میلیون نفر هم کارت ملی هوشمند خودشان را تحویل گرفته‌اند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: درباره زمان دریافت کارت ملی هوشمند بسیاری از هموطنان دچار اشتباهی محاسباتی شده‌اند و این کار دارای دو مرحله مجزا است که یکی مربوط به پیش ثبت‌نام است و دیگری مربوط به صدور و تحویل کارت هوشمند می‌شود.

منبع : روزنامه ایران
انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads