به گزارش خوبان، مهدی حاجتی با اشاره به آسیبهای برگزاری آزمونهای ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمونهای خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل میکند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روشهای تک بعدی و شیوههای تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حذف این آزمونها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانشآموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمونها رها شوند. با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمونهای مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامههایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازهای میگیرد.
وی با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار و ارائه كتابهای كمك درسی در مدارس ابتدایی، خاطرنشان كرد: در پی توزیع گسترده كتابهای كمك درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت میگیرد كه هیچ نفعی برای آموزش و پرورش ندارد و به خانوادهها نیز لطمه وارد میكند.
حاجتی درباره نظریههای یادگیری در دوران جدید گفت: نظریههای یادگیری در قرن 21 متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را بهعنوان بخشی از اطلاعات و دادهها باید نگاه کرد نه صرفا بهعنوان تنها دادهای که در دست است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات باید به سمت حذف كنكور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد.
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
سوارکاران خمامی در رقابتهای استانی به ۱مدال طلا و ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند
مهدی رحیمی به مدال برنز رسید
قضاوت مرنضی نوروزی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی
«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد