کد خبر: 161126 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 فوریه 2018 - 08:47

مهدی حاجتی:

حذف آزمون‌های ورودی دوره ابتدایی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه‌هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه‌ای می‌گیرد.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی با اشاره به آسیب‌های برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمون‌های خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل می‌کند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روش‌های تک بعدی و شیوه‌های تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حذف این آزمون‌ها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانش‌آموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمون‌ها رها شوند. با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون‌های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه‌هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه‌ای می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار و ارائه كتاب‌های كمك درسی در مدارس ابتدایی، خاطرنشان كرد: در پی توزیع گسترده كتاب‌های كمك درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت می‌گیرد كه هیچ نفعی برای آموزش و پرورش ندارد و به خانواده‌ها نیز لطمه وارد می‌كند.

حاجتی درباره نظریه‌های یادگیری در دوران جدید گفت: نظریه‌های یادگیری در قرن 21 متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را به‌عنوان بخشی از اطلاعات و داده‌ها باید نگاه کرد نه صرفا به‌عنوان تنها داده‌ای که در دست است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات باید به سمت حذف كنكور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads