کد خبر: 161044 - تاریخ: دوشنبه، 12 فوریه 2018 - 08:42

موج جدید باران، برف و سرما در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از اوایل وقت روز دوشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: پیامد این سامانه بارشی که تا روز پنجشنبه ماندگار است، بارش‌های باران، برف و کاهش دما خواهد بود.

به گزارش خوبان، احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: امروز شاهد عبور امواج تراز میانی جو از کشور هستیم که موجب بروز بارش پراکنده باران و وزش باد در برخی نقاط شرق کشور و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از اوایل وقت روز دوشنبه وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این سامانه بارشی از نواحی غرب کشور وارد می‌شود و پیامد آن بارش باران، برف و کاهش دما در برخی نقاط کشور است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه در روز دوشنبه ابتدا بخش هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز را در برمی‌گیرد که رفته رفته گستره آن افزایش می‌یابد.

به گفته وظیفه این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه به غیر از مناطق ذکر شده در برخی نواحی استان‌های شمالی، سواحل خزر و بخش‌های از غرب کشور فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز چهارشنبه نیز تداوم می‌یابد اما تمرکز بارش‌ها روی سواحل شمالی و بخش‌های شرقی کشور خواهد بود، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد نفوذ توده هوای سرد به کشور خواهیم بود که پیامد آن کاهش دما در نوار شمالی و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی است.

وی بیان کرد: در روز چهارشنبه نیز وزش باد شدید غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد که باید نکات ضروری مورد توجه قرار گیرد.سامانه بارشی جدید که از روزدوشنبه وارد کشور می‌شود در روز پنجشنبه از شمال شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری تهران نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از ٢٢ تا ٢٧ بهمن ماه خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads