کد خبر: 161035 - تاریخ: دوشنبه، 12 فوریه 2018 - 08:33

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

یکی از راه‌های اصلاح جامعه توجه به بحث امر به‌ معروف ‌و‌نهی از منکر است

 پروایی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلاح جامعه توجه به بحث امر به‌ معروف ‌و‌نهی از منکر است افزود: اداره  و حوزه علمیه‌ای که در آن اداره و حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد چنین اداره و حوزه علمیه‌ای آباد و سامان نمی‌گیرد.

به گزارش خوبان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پروایی روز گذشته  در یادواره 177 شهید بخش لشت‌نشا  در مسجد جامع با بیان اینکه انسان‌ها نسبت به مسائل اعتقادی و امامت شناخت کمتری دارند اظهار کرد: ائمه‌معصومین(ره) و امام زمان(عج) بر اعمال و رفتار ما انسان‌ها شاهد و ناظر هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس آیاتی از قرآن کریم هرکس امام زمان خود را نشناسند جاهل از دنیا رفته است بیان کرد: چه‌اندازه در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات مردم، جوانان و فرزندان ما را با بحث امامت آشنا می‌کنند؟ آیا در چنین مکان‌هایی برای امام‌شناسی وقت می‌گذارند؟

داعش را ثمره جدایی اهل‌بیت از کلام خدا دانست و خاطرنشان کرد: اگر در کنار قرآن، عترت و اهل بیت عصمت و طهارت نباشد در نهایت به گمراهی ختم شده و از داخل آن داعش به وجود می‌آید و داعش شعار «حذفنا کتاب الله» است.

 وی زندگی روزمره مردم را شعارگونه و محدود به حرف زدن دانست و بیان کرد: وقتی زندگی روزمره مردم به شعار تبدیل شود و کسی وقت خواندن قرآن و نهج‌البلاغه را نداشته باشد بلایای بزرگی از جمله انحراف در اخلاق و انجراف در اعتقاد به سراغ انسان می‌آید.

 پروایی با بیان اینکه هرکس اخلاق نداشته باشد ایمان چنین شخصی ناقص است خاطرنشان کرد: تهذیب‌نفس و کسب فضایل اخلاقی از دیگر راه‌های شناخت امام زمان(عج) بوده و رسول خدا با اخلاق حسنه خود در کنار ثروت حضرت خدیجه و شمشیر حضرت علی(ع) دین مبین اسلام را گسترش داد.

 پروایی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلاح جامعه توجه به بحث امر به‌ معروف ‌و‌نهی از منکر است افزود: اداره  و حوزه علمیه‌ای که در آن اداره و حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد چنین اداره و حوزه علمیه‌ای آباد و سامان نمی‌گیرد.

 پروایی با بیان اینکه اگر ما زخم را درمان کنیم مگس روی این زخم نمی‌نشیند اظهار کرد: اگر پول مردم را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه بالا نمی‌کشیدند مردم در اتفاقات اخیر به خیابان‌ها نمی‌ریختند تا یک‌عده از بدخواهان نظام بخواهند مسیر اعتراضات به‌حق مردم را منحرف کنند.

انتهای پیام /3389


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads