کد خبر: 16092 - تاریخ: دوشنبه، 7 ژانویه 2013 - 09:18

برگزاری مراسم گرامیداشت اربعین حسینی در روستای مصردشت خمام + عکس

خوبان خبر: راسم گرامیداشت اربعین حسینی با حضور حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام، حسینی بخشدار خمام، و جمعی از مسئولین و مردم روستا در مسجد امام حسین (ع) روستای مصر دشت خمام برگزار گردید.

به گزارش خوبان، مراسم گرامیداشت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین (ع) با حضور حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام، حسینی بخشدار خمام، و جمعی از مسئولین و مردم روستا در مسجد امام حسین (ع) روستای مصر دشت خمام برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام عاشوری ، طی سخنانی اظهار داشت: اربعین اباعبدالله الحسین (ع) مدت 40 شبانه روز از حادثه عظیم عاشورا می گذرد که در این ایام زینب کبری (س) رسالت تبلیغ هدف بلند امام حسین (ع) را برعهده داشت . در واقع اربعین یادآور حماسه ی زینب کبری (س) است همان طوری که عاشورا یادرآور حماسه ی اباعبدالله الحسین است و این دو پا به پای هم در طول تاریخ این مسیر طولانی را طی نمودند.
وی ادامه داد: وقتی نام زینب (س) برده می شود، الگوی صبر و استقامت و ایستادگی به میان می آید.زینبی که رنج و غم و اندوه فراوان دیده است ولی هیچ گاه زبان به شکوه نگشوده است . و حتی مصیبت هایی که بر خودش وارد شده بود بر زبان نمی آورد. زینب کبری(س) مادر دو شهید است ولی شما اصلاً نام زینب را می شنوید. به یادتان می آید که زینب مادر دو شهید باشد. یا جایی از زبانش بیرون آمده که خودش را به عنوان مادر شهید مطرح در جایی مطرح کرده باشد. زینب (س) آزاده و سرافراز است . دوران اسارت را طی کرده آیا در جایی به اسارت خودش اشاره کرده است؟ همه جایش با نام حسین (ع) بوده است.
این درسی است برای همه ی ما که هر مصیبت و درد و رنجی که بر ما وارد می شود باید نام اباعبدلله را زنده نگاه داریم که ایشان دین خدا را زنده کرده است.
در انتهای این مراسم نیز حاضرین به عزاداری و سینه زنی برای اباعبدلله الحسین (ع) پرداختند.
DSC08508

DSC08512

انتهای پیام/10


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads