کد خبر: 160660 - تاریخ: جمعه، 9 فوریه 2018 - 10:54

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

جای خالی اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه سال 97/ سازمان مدیریت در نظارت بر عملکردها ضعیف عمل کرده است

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی با بودجه محقق نمی‌شود گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عملکرد دقیق سازمان‌های نظارتی ازجمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اجرای دقیق برنامه مدیران است.

به گزارش خوبان، محمدصادق حسنی شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت بابیان اینکه بودجه‌ای که برای سال 97 تصویب‌شده نمی‌تواند بودجه‌ای با رویکرد اقتصادی باشد اظهار کرد: بیشتر سهم بودجه سال 97 را بودجه جاری تشکیل داده است و در آن چیزی برای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با بودجه محقق نمی‌شود بلکه باید مدیران ما روحیه جهادی و مدیریت اقتصادی داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه مدیران ما در حال حاضر صرفاً مدیران هزینه‌ای هستند گفت: مدیران ما فقط بلدند پول خرج کنند و تاکنون هیچ نتیجه‌ای از پول خرج کردن خود نگرفته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید نظارت‌ها بر عملکرد مدیران در اجرای برنامه‌ها تقویت شود تصریح کرد: از یک مدیر تاکنون پرسیده نشده که اعتبارات و پول‌هایی که در اختیارش بوده در کدام مسیر خرج کرده و این‌یک ضعف بزرگ است.

حسنی با اشاره به این نکته که طبق قانون محاسبات، ناظر مالی هزینه کردها، دارایی و ناظر عملکردی برنامه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است خاطرنشان کرد: تاکنون دارایی بر وظایف خود درست عمل کرده اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رابطه با نظارت بر عملکردها بسیار ضعیف عمل کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر یک‌ریالی در نظارت بر هزینه کردها جابه‌جا شود هزار و یک بزرگ‌تر و سؤال‌کننده حاضر می‌شود اما اگر در اجرای برنامه و یا پروژه‌ای فلان مقدار پول جابه‌جا شود هیچ‌کسی توان سؤال کردن و یا نظارت را ندارد.

نماینده مردم رشت گفت: اقتصاد مقاومتی باید به سمتی برود که هر هزینه‌ای در جای خودش صرف شود و نظارت نیز بر اجرای پروژه‌ها دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد.

انتهای پیام/3400


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads