کد خبر: 160634 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 فوریه 2018 - 23:11

علی مطهری در رشت

جنگ قدرت در بین سیاسیون دلیل اصلی اعتراضات بود/نباید تصور کرد که با هر عملکردی انقلاب باقی می‌ماند

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در کشور به دلیل سوء مدیریت‌ها است گفت: نمی‌توان گفت در مسئله عدالت و آزادی توفیقات مطلوبی در کشور حاصل‌شده است.

به گزارش خوبان، علی مطهری امشب در همایش «یاد انقلاب» گیلان در سالن یادگار امام شهر رشت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب به‌ تمام‌معنا و جدای از مفهوم کودتا است.

وی با بیان اینکه در انقلاب ایران مردم با دست‌خالی قیام کردند و به پیروزی رسیدند ،افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب پس از اسلام هست که همه اقشار مردم برای اسلام قیام کردند و پیروز شدند.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر انقلابی از روی نارضایتی شرایط موجود و امید به آینده شکل می‌گیرد، گفت: انقلاب سال ۵۷ ایران انقلابی برای اسلام و باروحیه‌ جهاد گونه ایجادشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیشتر انقلاب‌ها به دلیل اختلاف طبقاتی است، تصریح کرد: همه انقلاب‌هایی که ماهیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند ریشه اقتصادی دارند و در قلمرو انقلاب مادی تعریف می‌شوند.

مطهری با تاکید بر اینکه بسیاری از انسان‌ها حاضرند گرسنه باشند اما آزادی تفکر و بیان داشته باشند، گفت: ملت آزادی را به رفاه مادی ترجیح می‌دهند و خواهان حقوق شهروندی و انسانی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلابی ایدئولوژیک و پیامبرگونه بود، افزود: مردم در انقلاب خواستند تا به خواسته معنوی و اسلامی خود برسند و دلیل اصلی انقلاب سال ۵۷ جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات آن‌ها بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امام هرگونه دخالت در سرنوشت مردم را یک تکلیف شرعی می‌دانست، گفت: امام خمینی (ره) پیوند دین و سیاست را تعریف کردند و به‌عنوان یک تکلیف الهی در جامعه عرضه داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عامل اصلی و درجه اول انقلاب اسلامی مسئله ایدئولوژی و اعتقادات مردم بود، اظهار کرد: سایر درخواست‌های مردم در انقلاب اسلامی رنگ اسلامی به خود گرفت و همه ارکان جمهوریت به تعابیر دینی و اسلامی عودت داده می‌شد.

مطهری با بیان اینکه فرق انقلاب ایران و روسیه در عدالت سوسیالیستی و اسلامی بود، گفت: عدالت سوسیالیستی روسیه با ایده و تفکر انسانیت هماهنگ نبود و درنتیجه شکست خورد.

وی با استناد به کلام حضرت امیرالمؤمنین مبنی بر اینکه خدا انسان را آزاد آفریده تصریح کرد: حضرت امیر به فرماندار خود دستور داد که مردم را آزاد بگذارد و مانع از اظهار و نظر وی نشود چون خداوند فوق همه است و ما باید به خالق پاسخگو باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها ماهیت اسلامی و عدالت محور نداشته، افزود: تردیدی نیست که ما انقلابی اسلامی داشتیم اما باید اندیشید که چگونه می‌توان انقلاب اسلامی را پایدار نگه داشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید مطهری بیان می‌کند که اگر آزادی نباشد انقلاب شکست می‌خورد، خاطرنشان کرد: بااینکه شهید مطهری پس از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید اما آینده‌بینی بسیار خوبی نسبت به آینده انقلاب داشت و همه مفاهیم و آسیب‌های انقلاب را برشمرده بود.

مطهری با تاکید بر اینکه باید به آزادی به مفهوم و معنای اسلامی احترام بگذاریم، گفت: باید قبول کنیم که در آزادی‌های فردی تفاوت‌هایی را با غربی‌ها داریم.

وی با بیان اینکه به گفته شهید مطهری در جمهوری اسلامی احزاب غیر اسلامی هم آزاد هستند، افزود: شهید مطهری برای غیرمسلمانان و کسانی که به مارکسیسم اعتقاد دارند نیز اجازه اعتراض و حضور اجتماعی داده و اما آن را مشروط به با نام و نشان خود دانسته و از به همراه داشتن عکس امام یا نشانه‌های اسلامی در اعتراضات اجتماعی نهی کرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تداوم انقلاب نیازمند تداوم مکتب اسلام است، خاطرنشان کرد: نباید استقلال اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور را نیازمند به سایر مکاتب بدانیم.

مطهری با بیان اینکه نباید تصور کرد که با هر عملکردی انقلاب باقی خواهد ماند، گفت: در صدر اسلام نیز انقلاب اسلامی به انحراف کشیده شد و این نشان می‌دهد که اگر شرایط مطلوبی در جامعه حاکم نشود انقلاب از بین خواهد رفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مفاهیم انقلاب اسلامی و آنچه اجراشده ارزیابی صورت گیرد، اظهار کرد: شرایط ایران در قبل و بعد از انقلاب ازجمله فاصله بین شهر و روستا کاهش‌یافته اما نمی‌توان ادعا کرد که شکاف طبقاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی در کشور به دلیل سوء مدیریت‌ها است، گفت: نمی‌توان گفت در مسئله عدالت و آزادی توفیقات مطلوبی در کشور حاصل‌شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان همه روحیاتی که در دوران ابتدایی انقلاب و یا دوران جنگ رخ‌داده را در عصر کنونی نیز عمل کرد، افزود: در هر عصر و دوره‌ای یک تصمیمی گرفته می‌شود که باید در وقت خود اجرایی شود و مثلاً سازندگی در دوران سازندگی یکی از تصمیماتی بود که در وقتش باید انجام می‌شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره اصلاحات شرایط آزادتری وجود داشت، خاطرنشان کرد: در دوره نهم ریاست جمهوری آزادی خوبی وجود داشت اما در دولت دهم آزادی مردم کاهش یافت و این شرایط در دولت یازدهم و دوازدهم نیز به‌صورت نسبی وجود دارد.

مطهری با تاکید بر اینکه هرکسی می‌تواند درباره حوادث سال ۸۸ اظهارنظر کند، گفت: همه باید درباره شرایط کشور اظهارنظر کنند و باید اظهارنظر درباره رهبری نیز آزاد باشد چون خود رهبری نیز بارها فرموده‌اند که ممکن است کسی نظری مخالف وی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب اسلامی در جهان فراگیر شده است، اظهار کرد: ما معتقدیم اسلام یک دایره جهانی دارد و به گفته دانشمندان جهان با توجه به شرایط فعلی هیچ راهی جز تشکیل حکومت جهانی برای رهایی از وضع موجود وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امروز همچون ایران ماقبل انقلاب نیست، تصریح کرد: امروز جهان بر روی ایران در معادلات سیاسی نام می‌برد و این نشانه موفقیت انقلاب اسلامی است.

مطهری با اشاره به آفات انقلاب اسلامی بیان کرد: کم شدن تقوا و خلوص نیت‌ها بین سیاسیون از تریبون‌های مختلف ازجمله مجلس و نماز جمعه‌ها از آفات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جنگ قدرت در بین سیاسیون دلیل اصلی اعتراضات اخیر بود، افزود: صاحب‌نظران و سیاسیون باید تلاش کنند تا ببینند چه‌کاری باید انجام دهند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رخنه فرصت‌طلبان در انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیاری از انقلابیون اولیه به حاشیه کشید شده و از دایره انقلاب کاملاً خارج‌شده‌اند و امکان ورود به جامعه را ندارند و در حصر به سر می‌برند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کسی می‌تواند احکام اسلامی را در جامعه اجرا کند که رفیق‌باز و اهل مضارعه نباشد، گفت: ما گاهی به خاطر مصلحت‌اندیشی‌هایی جناحی و خاص مصلحت جامعه را نادیده می‌گیریم که این تعبیری خلاف است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/451


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads