کد خبر: 160535 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 فوریه 2018 - 08:56

بهره مندی زنان باردار از خدمات رایگان زایمان طبیعی

۲ میلیون زن باردار از خدمات رایگان زایمان طبیعی در کشور بهره‌مند شده اند.

به گزار ش خوبان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز گذشته در مراسم افتتاح ساختمان ستاد شبکه و مرکز بهداشت و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان املش گفت: ۲ میلیون زن باردار در راستای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون از خدمات رایگان زایمان طبیعی در کشور بهره‌مند شده اند.

وی افزود: ۸ میلیون بیمار بستری در سال از خدمات یارانه سلامت برخوردار می‌شوند که کمتر از ۱۰ درصد هزینه درمان سرپایی و کمتر از ۵ درصد هزینه درمان از بیماران بستری دریافت می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه شیب بیمار‌های سرطانی باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیون فقره ویزیت با بهره دولتی از جمله‌ خدمات طرح تحول سلامت است که علاوه بر آن سالانه ۱۵۰ هزار بیمار سرطانی هم از این خدمات سلامت برخوردارند.

جان بابایی اظهار داشت: خدمات رایگان دندان پزشکی برای سنین زیر ۱۴ سال و مادران باردار در قالب طرح تحول سلامت عملیاتی شده و باید تلاش شود عمر باکیفیت مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت با حمایت نمایندگان مجلس در حال شکوفایی و نمایان شدن آثار و نتایج واقعی اش است و عقب ماندگی‌های در حوزه سلامت بسیار زیاد است که باید رفع شود.

اسدالله عباسی، نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هنوز پزشک متخصص تمام وقت و بعضی تز تجهیزات تخصصی پزشکی و کادر پزشکی بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیکوکار املش با گذشت دو سه سال از افتتاح آن تأمین نشده است.

شاهرخ یوسف زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هم با بیان اینکه شهرستان املش یک شهرستان محروم است که از مناطق کوهستانی و ییلاقی هم برخوردار است، گفت: در دو سه سال اخیر تغییر و تحولات اساسی در زمینه بهداشت و درمان و خدمات رسانی در زمینه سلامت در شهرستان املش شاهد بوده ایم.

 

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads