کد خبر: 159319 - تاریخ: چهارشنبه، 24 ژانویه 2018 - 22:41

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رشت:

با شکاف طبقاتی و بحران درآمد در کشور مواجه هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه نباید ریالی از بیت‌المال به هدر برود، گفت: ما حق نداریم که اعلام کنیم نمی‌توانیم موفق شویم چون نسلی که فقط سیاه نمایی و حرف‌های سیاه شنیده است ناامید می‌شود.

به گزارش خوبان، علی ربیعی شامگاه امروز در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: از میانه دولت یازدهم به بعد، دروه گشوده شدن مشکلات انباشته‌شده در کشور بود.

وی بابیان اینکه از بهار آینده‌نگرانم، افزود: سال بسیار سختی را در پیش داریم و آب‌وخاک شرایط خوبی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پدیده بین نسلی گفت: باوجود تلاش‌های زیاد و سیاست‌های غلط تنها شش میلیون نفر در کشور بیمه هستند.

ربیعی بابیان اینکه دهه شصتی‌ها سرِ کار نرفتند و اکنون بحران در کشور ایجادشده، تصریح کرد: هرچقدر تلاش می‌شود شغل‌های ایجادشده خود را نشان نمی‌دهد چون مفهوم شغل تنها به استخدام مربوط می‌شود.

وی بابیان اینکه بخش اعظم بودجه در صندوق‌ها وارد می‌شد، بیان کرد: سخت کشی ما به‌گونه‌ای باید باشد که همراه با خروجی باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه نباید ریالی از بیت‌المال به هدر برود، گفت: ما حق نداریم که اعلام کنیم نمی‌توانیم موفق شویم چون نسلی که فقط سیاه نمایی و حرف‌های سیاه شنیده است ناامید می‌شود.

ربیعی بابیان اینکه باید بیش از گذشته با سخت‌کوشی، مدارا و عقلانیت تلاش کنیم، بیان کرد: از محل اشتغال روستایی باید 17 هزار شغل ایجاد شود و تنها راه آن سخت‌کوشی و پشتکار و هزینه درست منابع است.

وی با تأکید بر اینکه رویدادهای روانی رخ‌داده و ما باید به عطش بیکاری پاسخ دهیم، افزود: ما با شکاف طبقاتی و بحران درآمد در کشور مواجه هستیم که باید با تمام ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر تلاش کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سردرگمی سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: نظریه‌ها و زیرساخت‌ها در حوزه جذب سرمایه‌گذار آماده است و استانداران باید کارآفرین باشند و کانون توسعه اشتغال در استان شکل دهیم.

ربیعی بابیان اینکه دولت تا سال 1400 دو برنامه دارد، گفت: یک بحث دولت فقرزدایی و مسئله دیگر اشتغال‌زایی و حمایت از سرمایه‌گذار است.

ربیعی با اشاره به ترک و تحصیل‌های بالا در گیلان افزود: حتماً باید فقر غذایی را در کشور از بین ببریم و حمایت اجتماعی را با شناسایی نیازمندان اجتماعی به حداکثر برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه در فقر و اشتغال دو هدف دنبال می‌شود، تصریح کرد: در برنامه فقرزدایی و اشتغال، ریشه و فشار اجتماعی کاهش پیدا می‌کند گرچه در مجلس انتقاداتی که در بودجه سال 97 ارائه‌شده وجود دارد اما در نتایج با نمایندگان هم‌نظر هستیم.

وی بابیان اینکه اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی را در کشور دنبال می‌کنیم، گفت: در سال آینده 117 میلیارد تفاهم‌نامه همکاری با نوبخت در مداخله با بازار کار امضاشده و امیدواریم توسعه اشتغال حمایتی را در کشور شاهد باشیم.

ربیعی از آغاز کار وام اشتغال روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: وام اشتغال روستایی در کشور نخستین بار در استان گیلان از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه 25 درصد از روستاها را روستاهای کانونی خواهیم کرد، گفت: اولویت اصلی در ظرفیت اشتغال در گیلان، گردشگری است.

ربیعی بابیان اینکه استان گیلان اکنون مسافر گردی است و گردشگری به معنای اینکه پول ته‌نشین در استان شود دیده نمی‌شود، تصریح کرد: گردشگری در گیلان مبتنی بر گردشگری بومی و محلی است که باید به گردشگری تبدیل به پول تبدیل شود.

وی بابیان اینکه منابع اشتغال خانگی در استان درست هزینه شده، افزود: 47 کارشناس بین‌المللی در کشور برای طراحی مشاغل و نرم‌افزارهای آن حاضرشده‌اند و به ما کمک می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار اشتغال در گیلان گفت: 15 هزار نفر در گیلان بیمه‌شده جدید در گیلان هستند.

ربیعی بابیان اینکه هر یک شغل رسمی یک شغل غیررسمی هم در کنار خود دارد تصریح کرد: شغل‌های غیررسمی هم در کشور ایجادشده و روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وی بابیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته کمیت و کیفیت شغل‌های ایجادشده رضایت‌بخش نیست، افزود: بخشی از شغل‌های ایجادشده در کشور باید به کیفیت و درآمد بالایی برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه منابع ایجاد اشتغال در کشور تأمین نشده، بیان کرد: از محل هدفمندی یارانه‌ها، شغل‌های ایجادشده در حوزه تأمین اجتماعی محقق نشده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads