کد خبر: 159162 - تاریخ: دوشنبه، 22 ژانویه 2018 - 10:00

رئیس ثبت احوال کشور؛

۶۴ میلیون نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند

رئیس ثبت احوال کشور گفت: از جمعیت ۶۴ میلیونی ایرانیان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند تاکنون برای ۳۳ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

به گزارش خوبان، حمید درخشان نیا رئیس ثبت احوال کشور روز گذشته در دیدار با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مأموریت های سازمان ثبت احوال ثبت آمارهای تولد، وفات، ازدواج و طلاق، آرماهای جمعیتی و مهاجری است.

وی در ادامه با بیان اینکه  آمار به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه تولید و جمع آوری می شود، گفت: آمارهای جمع آوری شده در اختیار دستگاه هایی که به آمارهای جمعیتی نیاز دارند می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه به برخی مأموریت های این سازمان اشاره و صدور کارت ملی هوشمند را مهم ترین آن برشمرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند یکی از مهم ترین برنامه های سازمان ثبت احوال کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود حدود ۶۴ میلیون بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در کشور، خاطرنشان کرد: این تعداد در داخل و خارج از کشور حضور دارند که تاکنون برای ۳۳ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

درخشان نیا به حذف کارت های هوشمند و تجمعی آنها نیز اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران و تأکید وزیر کشور این طرح در آینده اجرایی می شود.

انتهای پیام/ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads