کد خبر: 159117 - تاریخ: یکشنبه، 21 ژانویه 2018 - 22:04

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت:

موقوفات لشت نشا حتما باید در همین بخش خرج شود

اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به اینکه موقوفات این شهر فقط در لشت نشا خرج میشود و حتی یک ریال هم از لشت نشا خارج نمی شود، گفت: اگر موقوفات لشت نشا در شهر دیگر خرج گردد حرام شرعی است و قانونا و شرعا باید در لشت نشا خرج شود .

به گزارش خوبان؛ محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شوراس اسلامی به همراه حجت الاسلام کریمی رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت و حجت الاسلام رنجبر امام جمعه و علیجانی بخشدار لشت نشا از مرکز بهداشت شهید باهنر لشت نشا بازدید کردند

حجت الاسلام حمیدرضا کریمی در گفتگو با خبرنگار خوبان در لشت نشا در مورد موقوفات این شهر گفت: وظیفه ما این است که عواید موقوفه را استیفاء کنیم و بعد در اختیار درمانگاه ها و مکان های مورد نیاز قرار دهیم و فقط در اجرای نیت نظارت بکنیم.

اداره اوقاف شهرستان رشت با اشاره به اینکه موقوفات این شهر فقط در لشت نشا خرج میشود و حتی یک ریال هم از لشت نشا خارج نمی شود، گفت: اگر موقوفات لشت نشا در شهر دیگر خرج گردد حرام شرعی است و قانونا و شرعا باید در لشت نشا خرج شود .

وی  با بیان اینکه موقوفات لشت نشا سه سند دارد که بزرگترین آن مربوط به مرکز بهداشت است، افزود: موقوفه باید حتما فقط در این مرکز بهداشت خرج شود و موقوفه دیگری نیز مربوط به بازسازی مقبره امین الدوله است.

کریمی ادامه داد: موقوفه مربوط به مقبره امین الدوله روستای امیلدان و مغازه های اطراف آستان متبرکه آقا سید محمدرضا(ع) شهر است که باقی مانده آن بعد از بازسازی، کمک به دانش آموزان فقیر منطقه می باشد اما حتی برای بازسازی مقبره هم پول کافی در دست اوقاف از موقوفات سند دوم وجود ندارد .

رئیس اداره اوقاف رشت در پایان گفت : آن چیزی که باعث میشود پول به موقوفات افزوده گردد انتقالات است و کسی که مثلا مغازه خود را بفروشد ۱۰درصد پذیره دهد آن پذیره باعث میشود پول قابل توجه ای صورت گردد . اما در مورد موقوفات مقبره در روستای امیلدان چنین امری نداریم .

 

رضا پور عسگری جورشری 

انتهای پیام/8522


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads