کد خبر: 159106 - تاریخ: دوشنبه، 22 ژانویه 2018 - 09:00

درجلسه شورای آموزش و پرورش خمام مطرح شد؛

حاجتی:شوراهای آموزش و پرورش پل ارتباطی بین مردم و آموزش و پرورش هستند/مسچیان: ساخت و تکمیل مدرسه ابتدایی 12 کلاسه خمام تسریع شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در شورای آموزش و پرورش خمام گفت:شوراهای آموزش و پرورش پل ارتباطی بین مردم و آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خوبان؛ مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  در نشست شورای آموزش‌وپرورش بخش خمام که در سالن اجتماعات دهکده ساحلی انزلی برگزار شد اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در ادوار گذشته در کمیته برنامه‌ریزی استان از منابع خوبی برخوردار بود که عمر این دوران طلایی به سر آمده است.

وی با اشاره به‌اینکه جمعیت آموزش‌وپرورش نسبت به گذشته زیاد شده و با نیازهای مدارس فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: سال 97 بهتر از سال 96 می‌شود چون تحریم‌ها در حال رفع شدن و شکوفایی اقتصادی در حال انجام شدن است و امیدوارم وضعیت آموزش‌وپرورش بهتر از گذشته شود.

حجتی ترکیب شورای آموزش‌ وپرورش را از بزرگان هر شهر دانست و بیان کرد: ترکیب اعضای شورای آموزش‌وپرورش یک ترکیب بسیار خوب و عالمانه است که این مکانیزم می‌تواند انتقال دوسویه از مردم به آموزش‌وپرورش و از آموزش‌وپرورش به مردم را فراهم کند.

وی شورای آموزش‌وپرورش را یک پل ارتباطی دانست و افزود: شورای آموزش‌وپرورش این توانایی را دارد که قدرت تصمیم‌گیری در مجموعه را افزایش داده و آسیب‌های مربوط به حوزه آموزشی در قالب این شورا مطرح و موردبررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش استان گیلان در 28 دی ماه گذشته اشاره کرد و گفت: حضور استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در این مراسم حاکی از اهمیت والای  آموزش و پرورش است که در اینجا از همه عزیزان  حاضر در مراسم قدردانی می کنم.

 

حجتی با اشاره به‌اینکه اکنون نگاه مردم نسبت به مسائل آموزش‌وپرورش و تحصیل فرزندانشان فرق کرده است، خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس روی ما فشار می‌آورند و به دنبال ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس خوب با معلمان توان‌مند هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید براینکه آموزش‌وپرورش استان گیلان به کمک همه نیاز دارد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آموزش‌وپرورش را از خود دانسته و به مطالبات مردم که سرمایه اصلی آن‌ها فرزندانشان هستند و این سرمایه را جهت شکوفایی و پرورش در اختیار ما قرار داده‌اند با جدیت رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم شوراها در حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این شوراها با وجود حضور اقشار برگزیده جامعه، نقش چشمگیری در ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش داشته اند بطوریکه برگزاری 304 جلسه و هزار و 333 مصوبه در شوراهای مختلف آموزش و پرورش استان در سال گذشته نشان از پویایی این نهاد مبارک دارد.

 

علیرضا مسچیان بخشدار خمام هم در این نشست گفت: انقلاب اسلامی با رویکرد فرهنگی سبب ساز تحول عظیمی در بخش های آموزشی بوده است که امیدواریم این توفیقات ادامه داشته باشد.

وی در پایان سخنانش، تکمیل ساخت مدرسه ابتدایی 12 کلاسه خمام را خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله زاده امام جمعه خمام نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این بخش گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت های بزرگی برخوردار است و تشکیل کارگروههای تخصصی و استفاده از قابلیت های حوزه های علمیه و بسیج در تقویت مسائل پرورشی راهگشا است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام هم در این نشست گفت: میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گیلان در پنجمین سال پیاپی، اصلاح و به روز آوری سامانه گرمایشی مدارس و مرمت 10 مدرسه در قالب طرح هجرت بخشی از اقدامات آموزش و پرورش خمام در سال گذشته است.

محمود کنعانی افزود: استقرار پایه دوازدهم یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش این بخش است که آماده سازی فضاهای آموزشی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حال انجام است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads