کد خبر: 15905 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 ژانویه 2013 - 15:01

آیت الله قربانی: میدان شهرداری به هیچ عنوان مکان مناسبی برای برگزاری مراسمات دینی و مذهبی نیست

خوبان خبر: نماینده ولی فقیه در گیلان: برای برگزاری مراسم‌های مختلف باید مکان مناسبی را جهت حضور مردم فراهم کنیم و میدان شهرداری به هیچ عنوان مکان مناسبی برای برگزاری مراسمات دینی و مذهبی نیست.

صبح چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران استان جلسه شورای فرهنگ عمومی با محوریت سبک زندگی خانواده به ریاست آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان تشکیل شد.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، آیت‌الله زین العابدین قربانی در این نشست گفت: با توجه به اینکه ما مسلمان و شیعه هستیم و سبک زندگی ما برگرفته از دین مقدس اسلامی است، بهترین الگو برای داشتن یک زندگی خوب پیروی از زندگی معصومین و ائمه اطهار است.

وی ادامه داد: ما الگوهای شخصیتی بسیار والایی را در کشور داریم، کافیست این الگو را شناسایی و به جوانان معرفی کنیم تا جوانان راه این عزیزان را در پیش گیرند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی کرده و در راستای رفع این نیازهای فرهنگی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم‌های مختلف باید مکان مناسبی را جهت حضور مردم فراهم کنیم و میدان شهرداری به هیچ عنوان مکان مناسبی برای برگزاری  مراسمات دینی و مذهبی نیست.

وی افزود: مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت مکان مناسبی برای برگزاری چنین مراسم‌هایی است زیرا هم فضای مناسب دارد و هم ۸ شهید را در خود جای داده و هر جمعه محل حضور بسیاری از نمازگزاران است.

وی در پایان خواستار برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم و منسجم شد.

همچنین در این جلسه دکتر حمید نیکرو مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی تلاش داریم تا با مطالعه به روز مسایل فرهنگی راهکارهای مناسبی برای رفع این مسایل برداریم و دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متناسب این مسایل را برگزار کنیم و در راستای افزایش ارتقای فرهنگ جامعه گام برداریم.

وی افزود: ما در شورای فرهنگ عمومی که به ریاست نماینده ولی فقیه استان برگزار می‌شود تلاش داریم شیوه‌های ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه پیدا کنیم و در راستای تحقق آن بکوشیم.

همچنین در ادامه دکتر عبدالله حاتم‌زاده رئیس دانشگاه گیلان ضمن بیان گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در این انشگاه افزود: ۱۱ جلسه آزاداندیشی برای دانشجویان و اساتید را در این دانشگاه برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: در دو محور آسیب‌شناسی و علت‌یابی مسایل فرهنگی برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدتی را در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه گیلان در ساماندهی آموزش عالی کشور حضور فعالی دارد که این امر در ارتقای فرهنگی جوانان بسیار موثر است.

همچنین نصرپور مدیرکل صداوسیمای گیلان افزود: ما تلاش داریم با ساخت برنامه‌های مناسب، خانواده محوری را تقویت و الگوهای مناسبی را از طریق رسانه به جامعه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت استحکام خانواده ما باید گام‌هایی را در راستای حقوق زن، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین شبه‌زدایی از مسایل دینی و اعتقادی برداریم.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه سایر مدیران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/31


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads