کد خبر: 159004 - تاریخ: شنبه، 20 ژانویه 2018 - 12:47

سرپرست فرمانداری رشت عنوان کرد:

اجرای عملیات تجهیز و نوسازی اراضی روستای کلاچاه اول خمام طرحی ارزشمند در شهرستان رشت است

سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت در حاشیه این بازید در جمع خبرنگار اظهار داشت: عملیات اجرایی تجهیز و نوسازی اراضی روستای کلاچاه اول خمام از مصوبات دولت یازدهم در سال ۹۴ بود که به عنوان طرحی ارزشمند در شهرستان رشت در حال اجرا است.

به گزارش خوبان؛صبح امروز سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت به همراه چندی از مسولین شهرستان رشت و بخش خمام از روند عملیات اجرایی تجهیز و نوسازی اراضی روستای کلاچاه اول خمام بازدیدکرد.

سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت در حاشیه این بازید در جمع خبرنگار اظهار داشت: عملیات اجرایی تجهیز و نوسازی اراضی روستای کلاچاه اول خمام از  مصوبات دولت یازدهم در سال ۹۴ بود که به عنوان طرحی ارزشمند در شهرستان رشت در حال اجرا است.

سرپرست فرمانداری رشت از مهمترین مزایای این‌ طرح را افزایش کمیت و کیفیت محصول و تعدیل قیمت تمام شده‌ محصول عنوان کرد افزود: برای این طرح اعتباری ۱۹ تومانی اختصاص یافته است.

احمدی با اشاره به اینکه باید این طرح در مدت‌زمان 5 سال به‌طور کامل انجام شود بیان کرد: از اعضاء شورای اسلامی روستا و کشاورزان خواهش داریم که با پیمانکاران، مشاورین و همکاران ما در جهاد کشاورزی استان و شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

همچین کمال پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز در حاشیه ابن بازدید با بیان اینکه مساحت زیر کشت برنج در بخش خمام ۱۱ هزار و ۲۸۰ هکتار است، بیان داشت : یکپارچه سازی اراضی در ۵۲۸ هکتار سطح شهرستان رشت  از سال ۷۳ آغاز  تا سال گذشته ادامه داشت و در ۸۸ هکتار از اراضی کشاورزی روستای کلاچاه اول خمام با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در سال جاری  در حال اجرا می باشد.

وی بيان كرد: ارتقاء بهره وری آبياری، افزايش راندمان آبياری، كشت يكپارچه و يكنواخت، سهولت كاربرد ماشین الات براي كاشت تا برداشت از مزایای اجرای اين پروژه هاست.

مدیر جهاد کشاورزی رشت بابیان اینکه در این طرح از نیروی انسانی کمتری استفاده می‌شود گفت: در این طرح هزینه به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و ماشین‌آلات وارد مزارع می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان رشت  در پایان گفت: حدود ۶۱۶ هکتار از اراضی شالیزاری بخش خمام به احتساب ۸۸ هکتار در حال اجرا در روستای کلاچای اول  تجهیز شده و ۱۴۰۰ هکتار دیگر در این‌بخش آماده‌ است تا  یکپارچه سازی در سال آتی صورت پذیرد.

 

انتهای پیالم/2566


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads